خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار نشست سالانه اندیشمندان انقلاب اسلامی در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۱۶

چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور از امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) در نشست خبری، گفت: این نشست علمی، اندیشه‌ای و معرفتی، امروز و فردا با حضور حدود ۲۵۰ نفر از اساتید انقلاب اسلامی و اندیشمندان و نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی، به میزبانی حرم مطهر شاهچراغ (ع)، و مشارکت نهاد‌های مختلف از جمله معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران، دانشگاه شیراز، دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در تشریح اهداف برگزاری این همایش گفت: هدف اصلی از برگزاری این نشست؛ اولاً یک هم‌اندیشی علمی و اندیشه‌ای پیرامون «انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری» است که در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود و ثانیاً «تحلیل و بررسی مسائل و رویداد‌های منطقه»، یعنی بحث غزه، طوفان الأقصی و درگیری‌های مختلفی است که این روز‌ها در منطقه خاورمیانه شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: دو موضوع محوری این همایش، یعنی هم انتخابات و هم مسائلی که از مهر ۱۴۰۲ تاکنون در منطقه در حال رخ دادن است، هر دو از مسائل مهم هستند. به عقیده بنده هر دو مسأله بر روی یکدیگر تأثیر و تأثّر متقابل دارند،هم مسأله انتخابات مجلس و خبرگان رهبری بر روی مسائل منطقه غرب آسیا و محور مقاومت تأثیرگذار است، و هم مسائلی که در منطقه غرب آسیا و در محور مقاومت در حال انجام است بر انتخابات پیش‌رو مؤثر می‌باشد؛ لذا بار‌ها و بار‌ها از زبان مقام معظم رهبری اهمیت این انتخابات را شنیده‌ایم. حقیقتاً امر مهمی است و در شرایط خاص منطقه و شرایطی که رژیم صهیونیستی به‌وجود آورده است، مسأله انتخابات در کشور ما بسیار حائز اهمیت است و قدرت ملی ما و آیندۀ تأثیرگذاری نظام جمهوری اسلامی در منطقه و پیشرفت و اعتلای انقلاب اسلامی در آینده تا اندازه زیادی در گرو برگزاری یک انتخابات با شکوه و همه‌جانبه است؛ لذا رهبر معظم انقلاب شاید بیش از پنج بار در طول ماه‌های گذشته، بر مسأله انتخابات تأکید داشته‌اند. ایشان همچنین بر روی مسائل غزه، فلسطین و منطقه نیز تأکید داشته‌اند. همه این مباحث در این نشست علمی، مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: این نشست، یکی از نشست‌های علمی و درجه یک دانشگاه‌های کشور است که برای دومین بار به میزبانی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود. امید است مباحث این نشست، هم به ارتقاء فکری و اندیشه‌ای اساتید شرکت‌کننده بیانجامد و هم باعث تولید محتوای خوب و مؤثر در فضا‌های علمی و رسانه‌ای کشور باشد.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این نشست‌ها که سال‌ها برپا می‌شده و اکنون شاهد برگزاری چهاردهمین نشست آن هستیم، هم‌افزایی اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌هاست؛ یعنی در حقیقت با شبکه‌ای از خواص روبه‌رو هستیم.

وی افزود: اساتید شرکت کننده در این همایش، یک شبکه گسترده کشوری و یک جمعیت مهم از لحاظ کمّی و کیفی هستند. قطعاً هم‌افزایی این افراد به عنوان خواص انقلاب اسلامی می‌تواند در فضا‌های دانشگاه‌های کشور یک تأثیر معرفتی و ارتقاء دانشی در حوزه انقلاب اسلامی در میان نسل جوان دانشگاهی به‌وجود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در ادامه به ویژگی‌های نشست امسال اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌ها این است که تعدادی از اساتید، از چند ماه قبل مقالاتی را ارسال نموده‌اند و از این حیث، تولید علم صورت گرفته است. ۴۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، که حدود ۱۰ مقاله در این نشست، توسط اساتید ارائه خواهد شد. اندیشمندانی که هم در حوزه انتخابات و هم در حوزه مسائل منطقه صاحب‌نظر هستند حضور یافته و در این دو روز، مباحث خود را ارائه خواهند کرد.

گفتنی است افتتاحیه این همایش با سخنرانی رئیس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر رستمی انجام می‌گیرد.

در طول این دو روز جمعی از اساتید برجسته دانشگاه‌ها سخنرانی خواهند داشت؛ از جمله مصطفی ملکوتیان-استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، شفیعی فر-استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران،  منوچهر متّکی- وزیر اسبق امور خارجه،  یعقوب توکلی- استاد انقلاب اسلامی دانشگاه معارف اسلامی قم،  نیره قوی- رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تهران، مرزوقی- استاد دانشگاه شیراز، مؤذنی- رئیس دانشگاه شیراز، حسین رویوران استاد دانشگاه تهران و تحلیل‌گر ارشد مسائل منطقه غرب آسیا،  سعدالله زارعی - استاد علوم سیاسی دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل، و جمع دیگری از اساتید، مباحث خود را ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز