خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

بخش عمده‌ای از بودجه عمرانی قزوین به مدیریت منابع آب اختصاص دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۰۹۱

استاندار قزوین گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از بودجه عمرانی استان صرف طرح و پروژه‌های کلان در حوزه مدیریت منابع آب می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی علایی با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت منابع آب اظهار کرد: موضوع آب باید در قالب گروه‌های مردمی سازی دولت سیزدهم متشکل از معتقدین، موجهین و اقشار مردم مدیریت شود.

استاندار قزوین افزود: اگر آب نباشد هیچکدام از ما قادر به ادامه زندگی نیستیم، موضوع آب بسیار جدی است و نباید اجازه بدهیم گروهی از منابع آبی ما سوء استفاده و آن را اتلاف کنند، این گروه مانند کسانی هستند که خانه ما را غصب می‌کنند، از این رو باید این گروه‌ها شناسایی و در چارچوب قانون با آن‌ها برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سدها، شبکه‌های انتقال آب، مباحث مربوط به بهینه سازی مصرف و مدیریت منابع آب و خطوط آبرسانی درصد زیادی از اعتبار عمرانی استان را به خود اختصاص داده است.

اعلایی گفت: حدود ۳۰ درصد از منابع آب‌های زیرزمینی که در هزاران سال در لایه‌های زیرزمینی ذخیره شده بود در ۱۵ سال اخیر از آبخوان‌ها برداشت شده و این بیانگر فاجعه‌ای است که اگر در حال حاضر برنامه ریزی مناسبی برای مدیریت آن صورت نگیرد در آینده نزدیک‌ موضوع حیات را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

استاندار قزوین با اشاره به نقش کلیدی مردم در شناسایی تخلفات در حوزه منابع آبی تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم اگر در جایی کشت‌های آب بر بدون ارزش افزوده انجام می‌شود خود مردم پیش قدم شوند و این موضوع را با مسئولین مربوطه در میان بگذارند تا برخورد مناسب در چارچوب قوانین و مقررات صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز