خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

پایان طرح واکسیناسیون دام‌های سنگین در مناطق روستایی و عشایر قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۸۷۴

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: طرح سراسری واکسیناسیون لمپی اسکین در دام‌های سنگین روستایی و عشایری استان قزوین به اتمام رسید.

به گزارش ایلنا، محسن ایمان دار با اعلام این خبر افزود: در این طرح که با مشارکت ویژه بخش خصوصی و مراکز مایه کوبی فعال در سطح استان انجام گرفت، بیش از ۶۱ هزار گاو و گوساله علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند. 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: لمپی اسکین یکی از بیماری‌های ویروسی قابل انتقال توسط حشرات است که به سرعت در جمعیت دام سنگین انتشار یافته و منجر به بروز خسارات اقتصادی فراوان به سیستم دامپروری می‌شود.

وی گفت: این طرح سراسری با هدف کنترل و پیشگیری از این بیماری، جلوگیری از ایجاد خسارت به صنعت دامپروری، افزایش تولیدات دامی و حفظ سرمایه دامی به اجرا درآمد. 

وی در پایان از صاحبان دامداری‌های صنعتی درخواست کرد ضمن واکسیناسیون دام‌های خود، با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای، مبارزه با ناقلین بواسطه سم پاشی، عدم جابجایی دام بدون اخذ مجوز حمل از دامپزشکی و تهیه علوفه از مراکز معتبر از بروز و شیوع بیماری جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز