خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت استان خبر داد؛

تحقق ۹۰ درصدی جهش تولید در دیمزارهای قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۸۲۵

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۹۰ درصد کشت محصولات زراعی طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان محقق شده است.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان گفت: این طرح در سطح ۶ شهرستان و ۳۸۳ روستا در حال اجرا است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در این طرح ۳ هزار و ۴۹۳ نفر از کشاورزان طرف قرارداد تولید در دیمزارهای استان هستند.

وی عنوان کرد: براساس برنامه ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارها در‌ سال زراعی جاری ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت محصولات زراعی دیم اختصاص یافته که تاکنون ۱۰۷ هزار و ۷۲۱ هکتار آن کشت شده است.

این مسئول ادامه داد: در این طرح ۱۰ محصول زراعی همچون گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه‌ای، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی به زیر کشت رفته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۸ هزار و ۷۳۴ هکتار گندم، ۷ هزار و ۷۰۱ هکتار جو،۶۳ هکتار نخود، ۱۳ هکتار عدس، ۳۰۳ هکتار گیاهان علوفه‌ای، ۲۷۴ هکتار کاملینا و ۶۳۳ هکتار گیاهان دارویی در این طرح کشت شده است.

جلیلوند گفت: تاکنون۱۰۱ کشاورز برای اخذ تسهیلات کم‌بهره خرید ادوات کشاورزی دیم به بانک ملی معرفی شده‌اند که از این تعداد ۶ نفر موفق به دریافت ادوات شده اند و مابقی در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز