خبرگزاری کار ایران

عملیات حفاری مسیر غربی خط ۳ قطار شهری مشهد آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۴۷۲

شهردار مشهد از آغاز عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط سه قطار شهری و پروژه احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندر شریف در آغاز عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط سه قطار شهری و پروژه احداث سطح سوم تقاطع غیر همسطح میدان شهید فهمیده، اظهار کرد: روزهای خوبی پشت سر می‌گذاریم و پروژه‌های خوبی در مشهد افتتاح شده و افتتاح خواهد شد. امروز هم عملیات اجرایی سه کلان پروژه در مشهد کلید خواهد خورد.

وی با اشاره به این موضوع که برای خدمت به مردم فارغ از هر موضوع و چالشی که وجود دارد آماده هستیم، ادامه داد: آن چیزی که دستاورد انقلاب اسلامی بوده مسلما نظام مقدس اسلامی است که شکل گرفته استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. این نظام دستاوردهای زیادی برای مردم و کشور داشته است. از موضوعات مهم ایجاد روحیه خودباوری در مردم و مسئولان است، موضوعی که قبل از انقلاب گمشده ما بود.

قلندر شریف تصریح کرد: روحیه خودباوری سبب شد که شعار ما می‌توانیم عملیاتی شود و در همه حوزه‌ها شعار ما می‌توانیم عملیاتی شد. ایجاد قرارگاه خاتم الانبیا نمونه بارز این شعار است آنها بعد از جنگ علاوه بر حفاظت از سرزمین در حوزه عمرانی وارد کار شدند. در مشهد خط دو قطار شهری ثمره کارهای جهادی این قرارگاه است.

شهردار مشهد ادامه داد: هدف‌گذاری و ریل‌گذاری ما حرکت به سمت پروژه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. نگاه ما فرازمانی است و به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم. کارها با برنامه‌ریزی و نیازسنجی بوده و براساس نیاز مردم و نیاز عمومی انجام‌ می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از معضلات شهر مشهد حمل و نقل عمومی است. ترافیک سنگین و آلودگی هوا روز به روز بیشتر می‌شود. امسال نسبت به سال گذشته روزهای پاک ۶٠ درصد کاهش داشته که نشان دهنده آن است که به حوزه پاک و انبوه‌بر توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه‌هایی که ترافیک شهر را روان‌تر کند جزو اولویت‌هاست، خاطرنشان کرد:  در مشهد همه مسئولان به این موضوع توجه دارند. مشکل را همه احصا کردیم و می‌دانیم. قطار شهری مورد نیاز بوده و نگاه ویژه‌ای به آن می‌شود.  اگر در حوزه قطار شهری کاری نکنیم چند سال دیگر در ترافیک دچار مشکلات روحی و روانی و جسمی خواهیم شد.

شهردار مشهد ادامه داد: فاز یک خط سه قطار شهری از فازهای مهم است، زیرا این خط اتصال تمام خطوط را به حرم مطهر رضوی ایجاد می‌کند. این فاز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. رکورد نصب ریل آن هم برای اولین بار ریل تولید صنعتگران ایرانی در خط سه اتفاق افتاده است و رکورد نصب ریل در روز از ۱۰۰متر به بیش از ۱۵۰ متر رسیده است. فاز یک خط سه به طول چهار کیلومتر ریل گذاری شده است. ادامه حفاری امروز به سمت غرب حدود ١٠ کیلومتر عملیات اجرایی آغاز و حفاری خط سه تا پایان سال آتی به اتمام می‌رسد. خط چهار نیز در حال حفاری است.

وی با اشاره به اینکه در مشهد دو دستگاه TBM مشغول به کار هستند که هزینه نگهداری و تجهیز بسیار گزافی دارند، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) پای کار مدیریت شهری است. هر کیلومتر خط قطارشهری حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که فقط ۳۰۰ هزار میلیارد آن مربوط به حفاری هر کیلومتر است. این ١٠ کیلومتر ٣ هزار میلیارد تومان هزینه حفاری دارد و این ۶ کیلومتر بیش از ١۵ هزار میلیارد تومان برای شهرداری و مدیریت شهری هزینه داشته است.

قلندر شریف اضافه کرد: ایستگاه الندشت خط دو، ١۵ اسفند امسال و ایستگاه سلامت خط دو نیز در انتهای شهید کاوه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. این دوره شورای شهر پای کار قطار شهری با تمام مشکلات و کمبود منابع ایستاده است. پروژه‌های حمل و نقل دیگر همچون میدان انقلاب و اتصال بلوار امام خمینی کلنگ زنی شد و این دو پروژه امروز جزو نیازهای شهر است. این دو پروژه آینده نگری در حوزه حمل و نقل است. در بحث کرانه شمالی اینها کلیدواژه و آغاز پروژه‌هاست  و ترافیک شمالی را کاهش داده  و ورودی و زیر ساخت‌های خوبی دارد. باید آینده نگرانه به شهر نگاه کنیم تا شهر با مشکل روبه رو نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز