خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار لرستان:

فضای شغلی کارگاهی برای متقاضیان کار تبیین شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۴۴۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بابیان اینکه یکی از اهداف رویداد مردمی اشتغال، بررسی مهارت‌های کارجویان و معرفی به کارفرما است گفت : باید فضای شغلی کارگاهی برای متقاضیان کار تبیین شود تا اشتغال پایداری شکل بگیرد.

به گزارش ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه در آغاز نخستین رویداد مردمی اشتغال با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالن همایش این دانشگاه افزود: به همین منظور سامانه جست و جوی شغل برای افراد جویای کار ایجاد و فضای مناسبی برای ثبت اطلاعات متقاضیان اشتغال فراهم شده است در حالی که قبلا برای جذب و استخدام در بخش های خصوصی چنین فضایی فراهم نبود.

وی گفت: با توجه به وجود کارجویان تحصیلکرده و دانش آموخته و از طرفی نیاز برخی واحدهای اقتصادی استان به تامین نیروی کار ماهر، رویداد مردمی اشتغال می تواند با تمرکز بر تمامی حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی و به خصوص در حوزه دانش بنیان و فناور نتیجه مطلوبی برای ایجاد شغل داشته باشد.

وی تصریح کرد: رویداد مردمی اشتغال، فرصت مناسبی است تا کارفرمایان واحدهای اقتصادی در فضای مناسبی نیازها و نیروهای انسانی لازم برای واحد خود را درخواست دهند.

ناصری نیا ادامه داد: با توجه به همکاری صورت گرفته با دستگاه های اجرایی مرتبط، در این رویداد، کارجویان و کارفرمایان، فرصت‌های شغلی برای دانش آموختگان دانشگاهی و دانشجویان رشته‌های مختلف معرفی می شود و با هماهنگی دانشگاه علمی کاربردی و مراکزکاریابی غیر دولتی، ارتباط مستقیمی برای معرفی متقاضیان اشتغال و نیروی کار ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به کم برخورداری لرستان تصریح کرد: این استان به هر دلیل از احداث واحدهای تولیدی کلان کم بهره بوده است و اکنون نیز دولت به دنبال تصدی گیری نیست بلکه به دنبال حمایت از بخش خصوصی و بهره مندی از کارگاه های تولیدی کوچک و مشاغل خرد خانگی است تا هم به تولید کمک کند و هم افراد جویای کار منبعی برای ارتزاق داشته باشند.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم اقدامات بسیاری در بحث اشتغال و رفع بیکاری صورت داد که در این مسیر کلنگ زنی های جدید را متوقف کرد و سیاست خود را بر احیای واحدهای راکد بکار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یکی از اقدامات خوب دولت را تسریع در صدور مجوزها دانست و عنوان کرد: دعوت از هلدینگ ( شرکت های اقتصادی مادر) و زیرمجموعه وزارتخانه ها برای ایجاد سرمایه گذاری در استان از اقدامات استاندار لرستان برای توسعه و رونق اشتغال بوده است.

ناصری نیا در خصوص مشوق های سرمایه گذاری افزود: در این راستا رئیس جمهور خواست استان های زاگرس نشین از جمله لرستان به صورت ویژه دیده و تسهیلات و مشوق های خوبی برای افزایش میل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این استان در نظر گرفته شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: این استان جوانان تحصیلکرده بسیاری دارد که تلاش می کنیم مشوق های بیمه ای و مالیاتی برای کارفرمایان در صورت بکار گیری دانش آموختگان دانشگاهی در نظر گرفته شود.

ناصری نیا ادامه داد: یک مرکز اهلیت سنجی برای سرمایه گذاری در دستگاه ها وجود ندارد که لازم است در این زمینه مراکز مشاوره و کارآفرینی ایجاد شود تا قبل از سرمایه گذاری در استان، مشاوره های لازم را ارایه دهند تا کسب و کارهای ایجاد شده به تعطیلی کشیده نشود.

وی با تاکید برلزوم ایجاد بازارچه مشاغل خرد خانگی تصریح کرد: این مهم باید با همکاری شهرداری فراهم شود تا تولیدکنندگان بتوانند تولیدات خود را در این بازارچه ها به فروش برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز