خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک کشور:

حجم صادرات امسال کشور به ۴۰ میلیارد دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۳۵۷

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی گفت: حجم صادرات امسال کشور ۴۰ میلیارد دلار و حجم واردات نیز ۵۴ میلیارد دلار بود.

به گزارش ایلنا، آئین افتتاح گمرک تخصصی فرآورده‌های نفتی شهرستان بوئین زهرا صبح امروز برگزار شد.

محمد رضوانی‌فر در این مراسم گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه ۳۰ میلیارد دلار صادرات نفت داشتیم که همین مساله باعث شد مازاد تجاری کشور با رقم بالایی مثبت شود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با تراز تجاری مثبت و درآمد ارزی در آینده نزدیک ثبت ارز و بهبود شرایط اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

وی عنوان کرد: آمار مبادلات تجاری کشور نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ میلیارد دلار درآمد ارزی در کشور به ثبت رسیده است.

این مسئول به یک و نیم میلیارد دلار مبادلات تجاری استان قزوین در سال جاری اشاره کرد و گفت: در همین مدت ۵۰۰ میلیون دلار صادرات و یک میلیارد دلار واردات در قزوین به ثبت رسیده است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بر وجود انبار و گمرک اختصاصی در کشور تاکید کرد و یادآور شد: هم اکنون ۲۲ انبار تخصصی در سطح استان قزوین وجود دارد که با راه‌اندازی یک گمرک اختصاصی شاهد رونق مبادلات تجاری در آن خواهیم بود.

رضوانی‌فر همچنین بر لزوم راه‌اندازی گمرک اختصاصی آی سی تی در فرودگاه پیام اشاره کرد و ادامه داد: وجود گمرک‌های اختصاصی باعث می‌شود استقرار واحدهای همجوار آن هدفمند شده و اعمال سیاست‌ها و رویه‌های تجاری نیز سرعت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز