خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان:

۹۶ درصد درآمد استان قزوین از طریق مالیات تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۲۸۱

امکان اعلام اطلاعات پرونده مالیاتی غفاری وجود ندارد

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: میزان مصوب وصول مالیات در استان برای امسال ۹۶۰۰ میلیارد تومان است و بیش از ۹۶ درصد درآمد استان از طریق مالیات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین به مناسبت دهه فجر و برای بیان اقدامات انجام شده حوزه مالیات استان، صبح امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

سید محمود موسوی صانع در این نشست گفت: امور مالیاتی کشور سنگین‌ترین وظیفه اقتصادی و استراتژیک کشور را به دوش می‌کشد، باتوجه به تحریم‌ها تامین درآمد پایدار دولت برای ارائه خدمات به مردم سخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: مالیات پاک‌ترین و مطمئن‌ترین منبع درآمد دولت است، در سال‌های گذشته مالیات اصلی‌ترین تامین کننده بود و امسال هم دو برابر درآمد نفتی درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده و برای سال آینده این میزان بیشتر است.

وی بیان کرد: نرخ مالیاتی واحدهای تولیدی خصوصی با ۲۵ درصد تخفیف محاسبه می‌شود و نرخ موثر ۱۲ تا ۱۴ درصد است، همچنین مشوق‌ها و معافیت‌های مختلف دیگری هم با هدف تشویق به توسعه درنظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: شاهد رشد درآمدهای مالیاتی هستیم که از محل مؤدیان جدید یا شناسایی فرارهای مالیاتی است و دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در این راستا شکل گرفته است.

وی عنوان کرد:  امکان سوت زنی و معرفی فرارهای مالیاتی توسط افراد هم فراهم شده و مشمول پرداخت جایزه هم قرار گرفته؛ البته به دنبال گرفتن مالیات‌های غیرقانونی نیستیم و تاکید ما وصول مالیات حق است.

وصول بیش از هفت هزار میلیارد تومان مالیات

موسوی صانع اظهار کرد: بهسازی ساختمان‌های امور مالیاتی شهرستان‌ها، ارتقای اداره‌ها، توجه به امور فرهنگی، کسب رتبه‌های برتر کشوری و استانی و برگزاری دوره آموزشی برای استفاده از سامانه مؤدیان از دستاوردهای امور مالیاتی قزوین است.

وی اضافه کرد: سامانه مؤدیان عامل شفافیت است و اقتصادهای زیرزمینی مخالف آن هستند.

موسوی صانع ادامه داد: تا پایان دی ماه ۷ هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان مالیات وصول شده که ۹۵ درصد میزان مصوب است و پیش‌بینی شده که تا پایان سال به ۱۰۰ درصد برسد و ۱۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی وصول کرده‌ایم.

این مسئول بیان کرد:  از محل ارزش افزوده تا پایان دی ۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان بین دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و عشایر توزیع شده و پروژه کمربندی شرق از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که از این محل ساخته شده است.

افزایش ۱۱۶ درصدی پرداخت ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ درمجموع ۱۳۷۵ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده بود که در ۱۰ ماه امسال ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

موسوی صانع ادامه داد: از محل ارزش افزوده در ۱۰ ماهه امسال برای حوزه ورزش ۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که افزایش ۱۰۳ درصدی داشته؛ همچنین برای حوزه بهداشت هم ۵۱۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری هم ۹۲۴ تومان از ارزش افزوده دریافتی داشتند که بیش از یک‌هزار درصد رشد داشته است.

این مسئول ادامه داد: برای سال گذشته ۷۸ هزار و ۵۰ فرم اظهار نامه مالیاتی دریافت شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته ، ۵۸ هزار و ۷۱۰ مورد خوداظهاری دریافت شده که ۴۷ درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند مالیات آن‌ها صفر است و ما هم پذیرفته‌ایم، مگر خلاقش ثابت شود.

افزایش ۱۵ درصدی مؤدیان مالیاتی استان

وی اظهار کرد: ۱۸ درصد کسبه هم مالیات زیر دو میلیون تومان داشته‌اند و مؤدیان بالای ۵۰ میلیون تومان زیر یک درصد است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین عنوان کرد: مؤدیان ما نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده که بیش از ۱۰ هزار مؤدی است.

وی اضافه کرد: مؤدیانی که تا پایان بهمن بدهی خود را پرداخت کنند، جرایم اشخاص حقیقی تا ۵ و اشخاص حقوقی تا ۲۰ میلیارد ریال قابل بخشش است.

موسوی صانع گفت: در بخش اشخاص حقوقی ۱۹ درصد بیشتر اظهار نامه دریافت کرده‌ایم و بیش از ۹۰ درصد مؤدیان از سازمان رضایت دارند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره وضعیت مالیات پرونده شرکت خودرویی منتسب به غفاری اظهار کرد: اطلاعات پرونده مؤدیان مالیاتی محرمانه است و امکان اعلام آن وجود ندارد.

این مسئول بیان کرد: در ماده ۱۶۳ قانون امور مالیاتی، اگر تحصیل مال صورت نگرفته باشد و نامشروع باشد، باید رد مال صورت بگیرد، در رابطه با غفاری هم این موضوع بررسی می‌شود و اگر مال کسب شده نامشروع باشد مشمول مالیات نیست و اگر مالی کسب شده باید مالیات گرفته شود و اولویتی بین بدهی مردم و دولت وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز