خبرگزاری کار ایران

شهردار محمدیه عنوان کرد؛

تاکید بر کیفیت زندگی و زیست پذیری در مدیریت شهری محمدیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۹۸۵

شهردار محمدیه گفت: در دیدگاه مدیریت شهری محمدیه، زیست پذیری به‌عنوان یکی از مباحث اساسی در پایداری شهری است که در آن به سلامت اجتماعی- فرهنگی، اقتصادی، کالبدی و روانی همه ساکنان توجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد پیری با اشاره به وضعیت جمعیتی در محمدیه و مهرگان گفت: شاهد افزایش جمعیت در محمدیه و مهرگان هستیم و به همان نسبت شاهد پیامدهایی از قبیل انواع آلودگی‌ها، ترافیک، مسائل و مشکلات روانی و مواردی هستیم که کیفیت زندگی و به تبع آن زیست پذیری در شهرها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شهردار محمدیه ادامه داد: در دوره ششم شورای شهر محمدیه و این دوره از مدیریت شهری به موازات توسعه پایدار شهری، ایده ارتقای کیفیت زندگی که زیست پذیر بودن شهرها را به همراه دارد، در مدیریت شهری مطرح شده و مورد توجه قرار گرفت.

این مسئول شهری عنوان کرد: برابری، عدالت، امنیت، مشارکت، تفرج و قدرت بخشیدن، فضای باز عمومی، زیرساخت‌های اجتماعی، حمل و نقل، پیاده روی، کلیدهایی هستند که به این مفهوم استحکام می‌بخشند.

وی ادامه داد: رایگان کردن اتوبوس‌ها به جهت کاهش استفاده از وسایل شخصی، بازپیرایی پارک‌ها ،احداث پارک شهر، توجه به پارک‌های محله‌ای و فراهم کردن امکانات و خدمات، رضایت‌مندی را به همراه داشته؛ البته خدمات انجام شده حق شهروندی هر ساکن شهری محسوب می‌شود.

پیری خاطرنشان کرد: مدیریت شهری محمدیه در راستای ارتقای کیفیت زیست شهری به پارک‌های سطح شهر محمدیه و مهرگان توجه ویژه‌ای داشته است مسیر زیست پذیری همچنان در حال حرکت است تا به ارتقای زندگی شهروندان کمک کند.

زیست پذیری به جنبه‌هایی از محیط طبیعی و ساخته شده اشاره دارد و در آن الگوهای توسعه و کاهش مراکز شهری به سمت رشد سریع مناطق حومه‌ شهر تغییر داده می‌شود.

کیفیت زندگی به مفهوم رفاه اشخاص و جوامع اشاره دارد و با مفاهیمی مانند شادمانی، رفاه ذهنی، رضایتمندی از زندگی، زندگی خوب، شهر خوب و رفاه اقتصادی، اجتماعی و رفاه عاطفی ارتباط معنایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز