خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز اورژانس گلستان خبرداد؛

مونوکسید کربن، جان ۴ عضو یک خانواده را در علی آباد کتول گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۸۴۰

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گلستان گفت: چهار عضور یک خانواده در علی آباد کتول بر اثر استنشاق مونوکسید کربن متاسفانه جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنای گلستان، محمدجواد مقسمی گفت: این حادثه بعدازظهر شنبه اتفاق افتاد و حال یک نفر دیگر از اعضای این خانواده نیز که دچار مسمومیت شده، وخیم است.نقص بخاری گازی و همزمان، روشن بودن اجاق گاز را، علت احتمالی انتشار مونوکسیدکربن و مسمومیت اعضای این خانواده بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه با سرد شدن هوا، استفاده از وسایل گرمایشی که اغلب گازسوز است، خطرات ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: مونوکسید کربن گازی بی رنگ، بی بو، بی مزه و غیرمحرک است و مسمومیت با آن به سادگی رخ می‌دهد.

مقسمی گفت: مسمومیت با مونوکسیدکربن بر اثر تنفس این گاز خطرناک ایجاد می‌شود که بر اثر تنفس بیش از اندازه، در خون جایگزین اکسیژن می‌شود و با از بین رفتن اکسیژن، سلول‌ها در سراسر بدن می‌میرد و فعالیت اندام‌ها متوقف می‌شود.

وی افزود: این مسمومیت به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود و اغلب در فصل سرما و زمستان رخ می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز