خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

یکپارچه‌سازی ۱۵۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۸۲۶

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از یکپارچه‌سازی ۱۵۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

بهرام میردریکوند در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار کرد: وظیفه اصلی ما حفاظت از اراضی کشاورزی به عنوان بستر تولید بوده و هر جایی که بحث کشاورزی می‌شود اراضی حرف اول را می‌زند که این وظیفه بر عهده ما گذاشته شده است.

وی افزود: براساس گزارشات مردمی، گشت‌های میدانی و ماهواره‌ای ۱۴۸۸ مورد گزارش تغییر کاربری داشتیم که ۱۴۶۳ مورد تا امروز بررسی کردیم که ۱۰۵۰ مورد شناسایی شده و اخطار توقف عملیات دادیم.

این مسئول یادآور شد:  ۳۱۹ مورد بدون توجه بودند و ما در قالب تبصره دو ماده ۱۰ تبدیل به قبل کردیم و تا امروز ۱۹ مورد حکم قطعی را اجرا کردیم و در برخی از موارد حدود ۴۸۳ مورد به محاکم قضایی مراجعه کردیم که منتظر صدور رأی هستیم.

میردریکوند بیان کرد: یک سری مجوز تغییر کاربری نیز دادیم که هر هفته کمیسیون برگزار است و تا امروز حدود ۵۴۶ مورد نظارت داشتیم و یک سری طرح نیز در اراضی ملی داریم که تا امروز ۵۷۳ مورد نظارت بر واگذاری طرح‌های ملی را داشتیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه پروژه دیگر ما بعد از کاداستر یکپارچه سازی اراضی کشاورزی است، تصریح کرد: زمانی کشاورزی مملکت ما اقتصادی بود و توجیه اقتصادی داشت، بعد از مدتی کشاورزی ما در راستای عدم اجرای اصلاحات ارضی به کشاورزی معیشتی تبدیل شد.

این مسئول تصریح کرد: امروز کشاورزی به سمتی می‌رود که نام آن را می‌توان تفننی گذاشت، اراضی کشاورزی خُرد شده‌اند که امنیت غذایی مملکت را هدف قرار داده که دولت در مقابل آن طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی را در دستور کار قرار داده است.

وی یادآور شد: علی‌رغم اینکه سازمان در هر شهرستان یک پایلوت ۱۰۰ هکتاری را مشخص کرده ولی در سطح استان تا امروز در سال جاری ۴۴۶۰ هکتار شامل ۲۳ پایلوت شناسایی کردیم و کار آنها در دستور کار است و چهار منطقه را به مساحات ۱۵۶۰ هکتار تا امروز یکپارچه کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز