خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار استان خبر داد؛

برگزاری رویداد مردمی اشتغال در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۵۳۲

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از برگزاری نخستین رویداد مردمی اشتغال در شانزدهم بهمن ماه با هدف به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای نیروی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا روز شنبه چهاردهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز مهمترین اولویت دولت و وزارت کار اشتغال و پایداری شغل در جامعه است، اظهار داشت: با توجه به نیاز برخی از واحدهای اقتصادی استان به تامین نیروی کار ماهر و کارجویان که به دنبال فرصت های شغلی هستند، برگزاری رویداد مردمی اشتغال می تواند با تمرکز بر تمامی حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی و به خصوص در حوزه دانش بنیان و فناور و ارتباط مستقیم متقاضیان نتیجه مطلوبی برای ایجاد شغل داشته باشد.

وی با بیان اینکه رویداد مردمی اشتغال استان، فرصت مناسبی است تا کارفرمایان واحدهای اقتصادی در فضای مناسب نیازها و فرصت‌های شغلی خود را ارائه دهند، افزود: در این رویداد با توجه به هماهنگی‌های و همکاری صورت گرفته با دستگاههای اجرایی مرتبط ، کارجویان و کارفرمایان و شناسایی فرصت‌های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی با همکاری دانشگاه علمی کاربردی و کاریابی های غیر دولتی استان ارتباط مستقیمی برای معرفی متقاضیان اشتغال و نیروی کار انجام خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: رویداد مردمی اشتغال روز دوشنبه 16 بهمن ماه در دانشگاه علمی کاربردی استان برگزار و از عموم کارفرمایان، کارجویان و مؤسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی استان درخواست می شود تا در این رویداد مردمی  ضمن شناسایی نیروی کار مورد نیاز و فرصت‌های شغلی مورد نظرشان مشارکت کنند.

ناصری نیا به اهداف برگزاری رویداد مردمی اشتغال استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، کاهش زمان و هزینه‌های جستجوی شغل، تأمین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان واحد‌های تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار، بکارگماری مستقیم جویندگان کار فاقد شغل از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

وی مهمترین دغدغه مردم استان را اشتغال جوانان عنوان کرد و تصریح کرد: برای رفع مشکل بیکاری در لرستان اقدامی خوبی در دولت سیزدهم صورت گرفته و لازم است همه ارگانها، دستگاه‌های اجرایی و مردم در این خصوص همکاری و تلاش کنند تا افراد جویای کار بتوانند در سطح منطقه و استان خود مشغول بکار شوند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بر لزوم ارتباط دانشگاه ها با بازار کار تاکید کرد و خاطر نشان کرد: برای فعالیت در برخی واحدهای اقتصادی استان نیاز به مهارت های فنی است و نیاز است متقاضیان کار در این واحدها برای فراگیری مهارت به اداره کل فنی و حرفه ای استان مراجعه و مهارت های لازم را با توجه به شرایط واحدهای تولید ی و صنعتی استان کسب کنند و با سهولت به بازار کار ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز