خبرگزاری کار ایران

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها:

شورای عالی استان‌ها امکانات لازم برای رفع تبعیض را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۰۶۳

رضاییان با بیان اینکه یکی از وظایف شورای عالی استان‌ها در قانون اساسی رفع تبعیض است گفت: این شورا امکانات لازم برای رفع تبعیض را ندارد.

به گزارش ایلنا، علی رضائیان در نطق پیش از دستور خود در سی و پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شد با اشاره به اصل ۱۰۱ قانون اساسی که به تکلیف شورای عالی استان‌ها در زمینه رفع تبعیض در کشور اشاره می‌کند گفت: ما با کدام ابزار و امکانات و اختیارات می توانیم تبعیض را در کشور رفع کنیم؟

وی افزود: شواهد موجود موید این امر است که توزیع ثروت در کشور عادلانه نیست و از سوی دیگر ما نیازمند قوانین محکم برای رفع تبعیض هستیم.

رضائیان اظهار کرد: همکاری مجلس شورای اسلامی به‌ عنوان قانون گذار با شورای عالی استان‌ها می‌تواند مسئله رفع تبعیض در کشور را سرعت بخشد.

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: طرح مسائل جامعه و مشکلات مبتلابه جامعه از وظایف نمایندگان است و ما باید صدای مردمی باشند که با امید رای داده‌اند.

وی افزود: مردم از شعار زدگی بیزار هستند و حریت نمایندگی با ارزش کم به دست نیامده است کهه ما با بی توجهی چوب حراج به آن بزنیم.

رضاییان توضیح داد: تبعیض جغرافیایی در کشور چشمگیر است اما نباید از تبعیض بین اقشار جامعه از جمله بازنشستگان چشم پوشی کرد.

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها تبعیض در پذیرش کنکور سراسری با اصلاح قانون مبنی بر تاثیر معدل نهایی در قبولی  افراد از جمله این تبعیض‌هاست که به زیان مناطق محرم است و باید به این مناطق سهمیه تعلق گیرد.

وی بیان کرد: این سرزمین که تاریخ گواه رشادت‌های بی‌شمار است دارای ظرفیت‌های بی‌شمار گردشگری و صنعتی و… است. اگر صنعت گردشگری به ثمر برسد دیگر نیازی به برداشت نفت نیست و ثروت زیادی نصیب کشور می‌کند.

رضائیان خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت: ما از شما دپ درخواست داریم. یکی اینکه  نمایندگان شورای عالی استان‌ها در صحن مجلس حضور داشته باشند و با مجلس تبادل نظر کنند و  مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌ها در حوزه‌های مرتبط همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز