خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون اسکواش مطرح کرد؛

ایران می‌تواند جزو چهار تیم برتر آسیا در اسکواش بانوان باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۰۱۵

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: رشته اسکواش نیز توسط هیات اجرایی برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۸ پذیرفته شده است، از الان باید کارهای ویژه‌ تری برای حضور در المپیک انجام دهیم و برنامه های راهبردی در این خصوص تدوین کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا از مشهد، امیر عزیزی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حاشیه مرحله پایانی مسابقات جایزه بزرگ اسکواش در مشهد برگزار شد اظهارداشت: در این رقابت‌ها ۳۲ اسکوواش باز برتر کشور حضور دارند که در کنار آنها ۳ ورزشکار از خراسان رضوی هم شرکت کردند.

عزیزی پور مسابقات ملی جایزه بزرگ اسکواش از اهمیت بسیار زیادی برای ورزشکاران برخوردار است، زیرا این رقابت‌ها ۳ بار در طول سال برگزار می‌شود که برای اولین بار میزبانی آن به مشهد سپرده شده است.

وی با بیان اینکه نتایج این مسابقات در رنکینگ جهانی ورزشکاران نیز موثر و تاثیرگذار است گفت: نفرات برتر رقابت‌ها به اردوی تیم ملی کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی تیمی اسکواش آسیا که تیر ماه در چین برگزار می‌شود دعوت خواهند شد.

رئیس فدراسیون اسکواش خاطرنشان کرد: خانه اسکواش خراسان رضوی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که امیدواریم در سال آتی به بهره‌برداری برسد و یک مجموعه خوب و خاص در شرق کشور داشته باشیم. این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در اسکواش دارد و مسیر حرکت خود را پیدا کرده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص فعالیت بانوان در این رشته گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده و ظرفیت‌های موجود می‌توانیم جزو چهار تیم برتر آسیا در اسکواش بانوان باشیم.

عزیزی پور با اشاره به برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تاکیدکرد: این مسابقات از دهم بهمن ماه با رقابت ۳۲ نفر آغاز شده و امروز مرحله پایانی مسابقات است بنابراین به هشت نفر برتر در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ دلار جایزه اهدا خواهد شد.

رئیس فدراسیون اسکواش با اعلام اینکه سه مسابقه در کشورهای قطر، پاکستان و چین خواهیم داشت و ورزشکاران ملی‌پوش را باید با آمادگی کامل اعزام کنیم تصریح کرد : از هفته آینده مسابقات لیگ برتر اسکواش با حضور هفت تیم در بخش مردان و ۶ تیم در بخش بانوان به میزبانی گیلان آغاز خواهد شد.

وی گفت: نگاه ویژه‌ای به بخش استعدادیابی و پشتوانه سازی داریم و هم اکنون ۱۲ هزار نفر به صورت سازمان یافته این رشته را در کشور دنبال می‌کنند که با ورزشکاران عمومی به ۲۰ هزار نفر می‌رسند.

عزیزی پور با بیان اینکه رشته اسکواش نیز توسط هیئت اجرایی برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۸ پذیرفته شده است، افزود: از الان باید کارهای ویژه‌ تری برای حضور در المپیک انجام دهیم و برنامه های راهبردی در این خصوص تدوین کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز