خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان:

بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی غیرفعال در استان هستند که نیاز به تزریق منابع دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۵۱۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت :بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی غیرفعال در استان هستند که نیاز به تزریق منابع دارند.

به گزارش ایلنا، سیروس ابراهیمی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با بیان اینکه شاخص اقتصادی هر استان نشان‌دهنده وضعیت اقتصادی آن استان است و لرستان از این منظر وضعیت مناسبی ندارد، اظهار داشت: لرستان از مشکلات مزمن اقتصادی رنج می‌برد وعدم نگاه توازنی مشکل اصلی کشور و به تبع لرستان بوده، به‌جای اینکه کشور آمایش‌محور باشد نفوذ محور است، ازاین‌رو از دولت عدالت محور سیزدهم انتظار نمی‌رود که این رویه ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی غیرفعال داریم که نیاز به تزریق منابع دارند، افزود: هلدینگ‌ها و شرکت‌های دولتی به سرمایه‌گذاری در لرستان باید ملزم شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم مجموع مدیریتی استان تلاش کرد تا وضعیت قبل را تغییر و ارتقاء دهد و در این راستا از هیچ‌گونه تلاشی فروگذار نکرده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در استان بیش از ۱۳۱ واحد تولیدی ریز و درشت به چرخه تولید بازگشته‌اند که برخی از آن‌ها ریز، برخی درشت و برخی متوسط هستند، در زمینه صنعت، شیلات، کشاورزی، معدن و گردشگری اتفاق‌های خوبی رخ داده است.

وی اضافه کرد: احیاء خودروسازی بروجرد بعد از ۷ سال، شیرخشک بروجرد بعد از ۱۳ الی ۱۴ سال، ماشین‌سازی خرم‌آباد بعد از چندین دهه اگر غلو نکرده باشم، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، شروع به کار ۵ واحد تولید سلیس در استان، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد بعد از ۱۱ سال تعطیلی که خود می‌تواند یک نشانه مثبت در استان باشد، تولید ۴ برابری گندم در استان و… از اقدامات انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولاتی کشاورزی، شروع عملیات ۳ شبکه آبزی‌پروری و… برخی اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در لرستان هم رنج کمتر توسعه‌یافتگی و هم رنج‌عدم توازن داریم، اضافه کرد: پرداخت کمک‌های فنی و اعتباری از ضروریات استان است و با تحقق این مهم می‌توان سرمایه‌گذاری را در استان تقویت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز