خبرگزاری کار ایران

در پی بارش‌های برف و باران اخیر؛

تالاب هشیلان دوباره احیا شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۱۴۹

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه، گفت: با بهبود دبی سراب "سبزعلی" آب در حال سرریز به تالاب هشیلان است و به تدریج وضعیت این تالاب بهتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمدحسین فلاحتی در جمع خبرنگاران، از بهبود وضعیت تالاب هشیلان به دنبال بارش برف و باران چند وقت اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر دریاچه سراب سبزعلی به عنوان منبع تامین آب تالاب هشیلان پُر از آب شده و آب به تدریج در حال سرریز به تالاب است.

وی افزود: برای اینکه تالاب نیز از آب پُر شود، به یک بارندگی خوب دیگر نیاز داریم که احتمالا این اتفاق تا اوایل اسفندماه خواهد افتاد و شاهد احیاء مناسب تالاب نیز خواهیم بود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه احیاء تالاب احتمالا دوام خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سراب سبزعلی در حال تغذیه تالاب است و بارش‌هایی را هم پیش رو داریم، احتمالا پر شدن تالاب موقتی نباشد.

فلاحتی دبی کنونی سراب سبزعلی را حدود سه تا چهار لیتر در ثانیه عنوان کرد و افزود: اگرچه در زمانی که وضعیت بارندگی بسیار خوب بود، دبی ۲۰۰ لیتر در ثانیه را نیز در سراب سبزعلی داشتیم، اما همین که اکنون سراب کامل خشک نیست و دبی مختصری دارد، امیدوار کننده است.

وی ابراز امیدواری کرد با این شرایط تالاب هشیلان تا تیر و مرداد سال آینده همچنان دوام بیاورد.

وی در ادامه از در دست اقدام بودن طرح‌هایی برای بهبود وضعیت تالاب هشیلان در فصل گرمای پیش رو خبر داد و گفت: رایزنی‌هایی در دست انجام است که از آب رودخانه "رازآور" که اکنون از استان خارج می‌شود، مقداری آب از مسیر کانال سد گاوشان وارد تالاب هشیلان شود که امیدواریم نتیجه بدهد.

تالاب هشیلان یکی از تالاب‌های منحصر به فرد کشور و متشکل از ۱۱۰ جزیره کوچک و بزرگ است که در سال‌های ۱۳۸۷، ۱۳۹۴ و ۱۴۰۱  به طور کامل در فصل گرما خشک شد و تابستان امسال نیز وضعیت بسیار نامناسبی داشت، به گونه‌ای که برای حفظ حیات زیست مندان آن، با تانکر سیار آبرسانی به آن صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز