خبرگزاری کار ایران

همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده‌های کوهستانی مازندران الزامی است/ احتمال بهمن و کولاک برف

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۳۹۵

رئیس پلیس راه مازندران همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد خودروها در محورهای کوهستانی را ضروری اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ یدالله جهان‌تاب با تاکید بر اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد خودروها در محورهای کوهستانی الزامی است، گفت: ماموران پلیس راه در محورهای کوهستانی، خودروها را کنترل و در صورت همراه نداشتن زنجیر چرخ از ادامه مسیر جلوگیری می‌کنند.

سرهنگ جهان‌تاب افزود: در مسیر جنوب به شمال جاده هراز در محدوده سه راهی چلاو، ترافیک خودرو سنگین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه محورهای شمالی هم‌اکنون فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعیت ترافیک در محورهای چالوس، آزاد راه تهران- شمال و فیروزکوه را در شرایط فعلی عادی و‌روان اعلام کرد.

رئیس پلیس راه مازندران تاکید کرد: رانندگان با سرعت مطمئنه در جاده‌ها حرکت کنند و به علت احتمال ریزش سنگ از کوه، در کنار جاده‌های کوهستانی توقف نکنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

سرهنگ جهان تاب افزود: رانندگان وسایل نقلیه با توجه به برودت هوا و بارش باران و برف بویژه در مناطق کوهستانی، باید پیش از حرکت از وضعیت راه‌ها نیز آگاهی پیدا کنند و برای این منظور هم مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی به شهروندان است.

هواشناسی مازندران روز دوشنبه هفته جاری با صدور دو هشدار جداگانه نسبت به جاری شدن سیلاب، کاهش محسوس دما و احتمال مسدود شدن برخی از محورهای ارتباطی این استان به ویژه در مناطق کوهستانی هشدار داده است.

براساس این گزارش، هواشناسی مازندران در نخستین اخطاریه خود با صدور هشدار جوی سطح نارنجی که مربوط به مناطق غربی مازندران از رامسر تا آمل است، زمان فعالیت این سامانه را از عصر روز گذشته تا اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری اعلام و نسبت به بارش باران گاهی شدید، وزش باد به نسبت شدید، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز با بارش برف قابل ملاحظه در طی این مدت هشدار داد.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز