خبرگزاری کار ایران

فرسودگی ۷۰ درصد ناوگان تاکسیرانی ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۰۰۸

شهردار ارومیه از فرسودگی ۷۰ درصد ناوگان تاکسیرانی ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسین مهدی‌زاده، در جلسه کارگروه آلودگی هوا که در استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، گفت: در حال حاضر تعداد ۴هزار ۸۷۶ خودروی تاکسی در ارومیه در حال فعالیت است که از این تعداد ۳هزار و ۶۴۹ خودرو یعنی بالغ بر ۷۰ درصد  فرسوده هستند.

وی میانگین سن اتوبوس های ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه در بخش خصوصی را ۱۷ سال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر از ۱۹۵ اتوبوس بخش خصوصی، ۱۸۵ اتوبوس فعال است.

شهردار ارومیه با اشاره به خرید ۵۵ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: از این تعداد ۲۴ دستگاه وارد چرخه فعالیت شدند. همچنین از ۷۳ دستگاه اتوبوس ملکی نیز ۶۰ دستگاه فعال است. 

مهدی زاده ادامه داد: در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان، ۱۳ دستگاه اتوبوس نیز در حال بازسازی است.  

وی با اشاره به تردد وسایل نقلیه فرسوده و تاثیر آن در آلودگی هوا نیز گفت: ۶۱۴ خودروی پیکان در سطح شهر ارومیه تردد دارند. 

گفتنی است؛ برطبق آمار خردادماه سال گذشته که رئیس سازمان مدیریت حمل نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه اعلام کرده بود ۶۰ درصد تاکسی‌ها در ارومیه فرسوده بود که این رقم امسال به ۷۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز