خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

شش شهر قزوین تا پایان سال به فیبر نوری مجهز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۵۶۷

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: عملیات اجرایی فیبر نوری در شش شهر استان قزوین تا پایان سال کامل می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت اله امینی با اشاره به پیشرفت عملیات اجرایی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) در استان قزوین گفت: با انعقاد قرارداد فی مابین شرکت ارتباطات ایرانسل به عنوان مجری طرح و شهرداران شش شهر استان در مرحله اول، عملیات اجرایی بطور همزمان با شهر قزوین که توسط شرکت ارتباطات شاتل انجام می‌شود، آغاز شده و پیشرفت مناسبی داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین افزود: عملیات اجرایی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) در شهر قزوین از سال پیش آغاز شده و در نواحی مختلف شهر با دو تیم اجرایی در حال فعایت است.

وی عنوان کرد: علاوه بر شهر قزوین، بطور همزمان در 3 شهر دیگر استان نیز کارگاه‌های عمرانی تجهیز شده و کار آغاز شده است، شهرهای اقبالیه، الوند و آبیک  تقریبا عملیات حفاری و داکت‌کشی به پایان رسیده و امیدواریم تا پایان دی ماه فیبر کشی و واگذاری به مشترکین در این شهرها انجام شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت تسریع در عملیات عمرانی و با توجه به قرارگرفتن در فصل سرد سال و بارندگی‌های احتمالی، تاکید کرد: با همکاری و هماهنگی‌های مستمری که با مسئولین ارشد استان و با شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در جلسات مختلفی انجام شده، مجوزهای لازم از طرف شهرداری‌ها صادر شد و تیم‌های عملیاتی با تجهیز کارگاه، مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: شهرهای بوئین زهرا و تاکستان، محمدیه و مهرگان نیز، از ابتدای بهمن ماه، شاهد اجرای عمیلات حفاری خواهند بود تا در مجموع شش شهر استان تا انتهای سال 1402 به اینترنت پرسرعت فیبر نوری دسترسی داشته باشند.

امینی بیان کرد: دیگر شهرهای استان نیز از ابتدای سال آینده، مشمول این طرح می‌شوند تا با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستگاه‌های اجرایی استان و همت و تلاش پیمانکاران ، شاهد اتمام این طرح ملی و مهم در استان باشیم تا مردم و کسب و کارها نیز با استفاده از اینترنت پرسرعت و باکیفیت فیبر نوری، از طعم شیرین فناوری اطلاعات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز