خبرگزاری کار ایران

صادرات غیرنفتی گمرکات مازندران به روسیه از ۶۰ میلیون دلار گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۴۸۹

صادرات غیر نفتی گمرکات استان مازندران از ابتدای سال تاکنون به روسیه بالغ بر ۶۰ میلیون و ۵۰۸ هزار دلار بوده است. ‎

به گزارش ایلنا، ناظر گمرکات مازندران با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون صادرات غیرنفتی گمرکات مازندران به روسیه به ۹۱۳ هزار تن رسید که از نظر وزنی ۷۲ درصد و از نظر ارزشی ۲۴ درصد سهم از کل صادرات گمرکات مازندران داشته است.

امیر جمشیدی از کشور روسیه به‌عنوان یکی از بزرگترین طرف‌های مبادله کالا نام برد و گفت: صادرات کالا به روسیه از ابتدای سال جاری ۱۳۴ درصد از نظر وزنی و ۱۴۰ درصد از نظر ارزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

جمشیدی در خصوص آمار واردات گمرکات مازندران از روسیه طی مدت مذکور افزود: در این مدت میزان واردات گمرکات مازندران از روسیه به ۳۵۵ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، واردات گمرکات مازندران از روسیه در مدت یاد شده به ۸۴۲ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشت.

به گفته مدیر کل گمرک نوشهر، کالاهای صادراتی مازندران به روسیه شامل سیمان و مواد معدنی، محصولات لبنی، فرآورده‌های خوراکی گوناگون، محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات، انواع ماهی، مواد پلاستیکی و فرش است.

کالاهای عمده گمرکات مازندران شامل غلات، روغن و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا، آهن آلات و مواد پلاستیکی بوده  است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز