خبرگزاری کار ایران

یک مسئول عنوان کرد؛

افزایش «سواد رسانه‌ای» مهمترین گام پیشگیری از آسیب‌های سایبری

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۳۲۶

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) استان اصفهان گفت: مهمترین گام در پیشگیری از آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی و سایبری افزایش «سواد رسانه‌ای» شهروندان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: از آنجا که فضای سایبر گسترده است و امکان وقوع جرائم متفاوت در آن وجود دارد بنابراین کاربران در معرض انواع آسیب‌ها و تهدیدات قرار دارند که با افزایش سواد رسانه‌ای خود می‌توانند این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: رشد روزافزون فناوری‌های نوین و تجهیزات هوشمند، هر قشر را خواسته یا ناخواسته به فضای مجازی سوق داده است، بنابراین اگر کاربران سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند مانع از سوء‌استفاده افراد سودجو می‌شوند.

رئیس پلیس فتا اصفهان ادامه داد: امروز بیشتر افرادی که در فضای مجازی مورد سوء‌استفاده و کلاهبرداری قرار می‌گیرند کسانی هستند که با مخاطرات و چالش‌های این فضا آشنایی ندارند و هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی حریم، خصوصی و ملاحظات امنیتی را رعایت نمی‌کنند.

سرهنگ مرتضوی گفت: جرائم نوظهور در فضای مجازی هم روز به روز در حال افزایش است و تامین امنیت در این فضا تنها با افزایش آگاهی و دانش کاربران از مخاطرات و آسیب‌ها و مقابله با مُجرمان سایبری امکانپذیر است.

این مقام انتظامی با اشاره به قابلیت وبگاه پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان ذکر کرد و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، اطلاعات خود را از طریق وبگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند تا به فوریت با اینگونه جرائم برخورد و از گسترش آن و متضرر شدن افراد بیشتری از جامعه جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز