خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

حجم سنگین تردد خودروهای شخصی تنفس در کرج را سخت کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۳۲۵

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه حجم سنگین تردد خودروهای شخصی تنفس در کرج را سخت کرده است، گفت: حمل‌ونقل عمومی کارآمد و ارزان باید از اولویت‌های کاری مجموعه مدیریت شهری باشد.

به گزارش ایلنا از البرز، حسین سعیدی سیرایی در بازدید از سازمان حمل‌ونقل مسافر و بار شهرداری کرج با اشاره به اقداماتی که سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج انجام داده است، اظهار داشت: تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر از جمله اولویت‌هایی است که این سازمان در دو سال گذشته توانسته اقدامات مؤثری را در این بخش انجام دهد.

وی اذعان کرد: افزایش آلودگی هوای کرج و عدم توجه به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این شهر در سال‌های گذشته سبب شده است مردم رغبت کمتری نسبت به استفاده از حمل‌ونقل عمومی داشته باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: توجه به فرهنگ شهرنشینی و اشاعه فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی کنار توسعه این ناوگان می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای کرج را رفع کند.

سعیدی سیرایی در ادامه با اشاره به خرید اولین اتوبوس‌های برقی کشور توسط شهرداری کرج گفت: خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در راستای اجرای قانون هوای پاک از جمله مواردی است که می‌بایست توجه جدی‌تری از سوی مدیریت شهری به این موضوع شود.

وی ادامه داد: توسعه ناوگان شهری به توسعه عدالت در شهر نیز منجر خواهد شد چرا که بخش اعظمی از کسانی که از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند از اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند و به‌ یقین توسعه این ناوگان به افزایش خدمت‌دهی به این بخش منجر خواهد شد.

این مسئول گفت: شهرداری نهادی خدماتی است که باید به خدمت‌رسانی به اقشار جامعه بپردازد. به‌یقین توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر کرج منجر به حرکت شهرداری کرج در مسیر خدمت‌رسانی به مردم و اقشار کم‌بضاعت جامعه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: حجم تردد خودروهای شخصی در شهر کرج به‌گونه‌ای شده است که دیگر امکان نفس کشیدن شهر وجود ندارد و باید به‌سرعت برای این معضل اصلی و اساسی شهر اقدامات جدی انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز