خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا استان:

منابع تامین آب شرب لرستان چشمه ها، سراب وچاه‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۸۷۹

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب لرستان گفت: در حال حاضر منابع تامین آب شرب در لرستان چشمه ها، سراب وچاه‌ها هستند و از هیچ کدام از سدهای موجود در استان برای تامین آب شرب استفاده نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، یاسر اکبریان امروز دوشنبه در خصوص منابع تامین آب شرب استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر در استان لرستان تعداد ۳۳ شهر و۱۶۰۰روستا با تعداد ۶۱۰ هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آبفای استان می‌باشند که این تعداد شهر و روستا توسط همکاران بصورت شبانه روزی رصد و پایش و خدمات متنوعی در بخش شهری و روستایی به آنها ارائه می‌شود.

مدیر عامل آبفا لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر منابع تامین آب در استان بیش از ۸۰۰ منبع تامین شامل چاه، چشمه، سراب و قنات داریم که با توجه به کاهش بارندگی ها در سال آبی ۱۴۰۲-  ۱۴۰۳ که بر اساس آمار سازمان هواشناسی تا پایان دی ماه میزان بارندگی‌ها به نسبت بلند مدت ۸۳ درصد کاهش بارش داشته که همین موضوع مارا مصمم کرده است تا تصمیمات و برنامه ریزی مناسب برای شرایط پیش رو اتخاذ کنیم.

اکبریان افزود: یکی از چالش‌های پیش روی ما در لرستان این است که در حال حاضر از هیچ یک از سدهای فعال موجود در استان برای آب شرب استفاده نمی شود و این موضوع باعث شده که ما برای مواجهه با شرایط خشکسالی از سایر ظرفیت‌ها استفاده بهینه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز