خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

بحران آب یکی از ابرچالش‌های اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۸۷۷

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: امروز اصفهان با چند ابر چالش مواجه است، بحران آب یکی از این ابر چالش‌ها است چرا که اساس سکونت و زندگی در این شهر به جریان زاینده‌رود گره‌خورده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی طغیانی در حاشیه کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز اصفهان با چند ابر چالش مواجه است و می‌توان گفت که اکنون در نقطه عطف تحولات و رویدادهای شهر اصفهان قرار داریم. بحران آب یکی از این ابر چالش‌ها است چرا که اساس سکونت و زندگی در این شهر به جریان زاینده‌رود گره‌خورده است. اگر امروز هم مثل گذشته از فرصت‌های موجود برای احیای زاینده‌رود استفاده نکنیم خیلی زود این شهر غیرقابل‌سکونت می‌شود. با انتقال آب از جنوب استان، انتقال آب دریا برای صنایع، جلوگیری از برداشت‌های بیشتر و کنترل مهاجرت می‌توان بحران زاینده‌رود را مدیریت کرد و ظرف چند سال کاری کرد که در نیمی از دوره سال زاینده‌رود جاری باشد. اگر چنین شود با وجود مادی‌ها می‌توان از بحران فرونشست نیز جلوگیری کرد.

طغیانی در ادامه اظهار داشت: مسئله آلودگی هوا و مهاجرت نیز دو بحران بزرگی دیگری است که گریبان‌گیر اصفهان شده‌اند. بنای اصفهان آینده بر پایه قطار سریع‌السیر ساخته می‌شود. با این پروژه دسترسی اصفهان به خدمات و امکانات و نیروی انسانی تهران و برعکس فراهم می‌شود. آمارها نشان می‌دهند که تورم اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است و علت آن هم وجود گلوگاه تولید در استان است. با راه‌اندازی این پروژه زنجیره تأمین منابع و مواد اولیه تولیدکنندگان تکمیل می‌شود. همچنین با راه‌اندازی این پروژه اصفهان می‌تواند میزبان همایش‌ها و جلسات ملی و بین‌المللی شود که رونق گردشگری را در پی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز