خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

قنات تاریخی حصار خروان مرمت و لایروبی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۴۴۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: به‌دنبال آسیب واردآمده به قنات تاریخی حصارخروان در پی اجرای عملیات راه‌سازی در مسیر این قنات، این اثر به‌زودی توسط شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با نظارت کارشناسان باستان‌شناسی این اداره‌کل مرمت و لایروبی می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: قنات تاریخی و ثبت ملی شده‌ حصارخروان واقع در یک کیلومتری شمال‌شرقی روستای حصارخروان به‌عنوان رشته قنات اصلی آب‌رسانی به منطقه و روستاهای مجاور مورد استفاده بوده و از آب‌دهی مناسبی برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین اظهار کرد: با ادامه روند پیشرفت فیزیکی اتوبان درحال احداث قزوین- الموت – تنکابن، احداث کارگاه و اجرای عملیات راه‌سازی در تلاقی با مسیر بخش شمالی قنات مذکور بدون کسب مجوزهای مربوطه از این اداره‌کل باعث وارد آمدن آسیب‌هایی به چند حلقه چاه این قنات شده است.

وی ادامه داد: با بازدید، پیگیری و ارائه گزارش رئیس نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان البرز و کارشناسان باستان‌شناسی اداره‌کل اقدام‌های حقوقی لازم برای جلوگیری از تخریب بیشتر قنات توسط عوامل راهسازی و شرکت پیمانکار به‌عمل آمد.

قنات تاریخی حصار خروان از آثار به‌جای مانده از دوره قاجار است که با شماره ۳۲۱۰۷ در تاریخ ۲۵/۶/۱۳۹۷ در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز