خبرگزاری کار ایران

در سال جاری صورت گرفت؛

واکسینه کردن بیش از نه هزار قلاده سگ در قزوین علیه هاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۲۳۴

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین از واکسیناسیون بیش از نه هزار قلاده سگ در نه ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن ایمان‌دار با اعلام این خبر افزود: تعداد 9 هزار و 160 قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند که در مقایسه با زمان مشابه آن در سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که عمدتا گوشتخواران اهلی و وحشی را درگیر کرده و سایر پستانداران به صورت تصادفی و غالبا از طریق گزش و بزاق آلوده، مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: این بیماری به دلیل کشندگی بسیار بالا و وارد آوردن هزینه‌های درمانی، باعث ایجاد تلفات و خسارات اقتصادی فراوان شده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول بیان کرد: واکسیناسیون سگ در روستاها از جمله اقدامات موثر در کنترل و پیشگیری از این بیماری است که اداره کل دامپزشکی استان قزوین نسبت به آن عزم جدی داشته و همچنین تعداد ۴۳ نوبت مورد گوشتخوار اهلی و وحشی در گونه‌های ارزشمند دهکده طبیعت باراجین در سال جاری علیه هاری واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز