خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی نیر خبر داد؛

تولید بیش از 1700 هزار تن گوشت قرمز

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۷۹۱

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از تولید بیش از 1700 هزار تن گوشت قرمز در نیر خبر داد.

به گزارش ایلنا، کامل ساجد با اعلام این خبر افزود: بیش از 1700 تن گوشت قرمز در  این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان نیر با دارا بودن 116000 راس دام سنگین و سبک شامل گاو اصیل، گاو دورگ، گاو بومی، گاو میش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامداری در استان بوده و نقش مهمی در تامین نیاز‌های استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر همچنین افزود: این شهرستان دارای 2 واحد پرواربندی بره صنعتی فعال ونیمه فعال با ظرفیت 700 راس و با اشتغال‌زایی 4 نفر و همچنین 2 واحد پرواربندی گوساله صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 300 راس و با اشتغال‌زایی 3 نفر  و 4 واحد پرورش گاو شیری صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 140 راس  با اشتغال‌زایی 7 نفر و بیش از 2300 واحد دامداری با ظرفیت بیش از 17500 راس دام سنگین و 99000 راس دام سبک بوده که این میزان تولید 2/6 درصد تولید گوشت قرمز استان را دارا است.

وی در ادامه گفت: تامین امنیت غذایی یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است و جهاد کشاورزی با تمام توان در جهت تامین سلامتی و امنیت مواد غذایی که از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است تلاش می‌کند.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز