خبرگزاری کار ایران

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه خبرداد؛

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه تروریستی کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۳۷۷

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه تروریستی کرمان خبر داد.

به گزارش ایلنای گلستان، کاظم غریب‌آبادی در همایش تبیین ابعاد حقوقی و بین‌المللی ترور سردار سلیمانی در گرگان با بیان اینکه پرونده قضایی حادثه کرمان تشکیل شده است افزود: دستگاه‌های مرتبط امنیتی و قضایی برای شناسایی دقیق عاملان و ابعاد حادثه تروریستی کرمان مشغول تحقیق و پیگیری هستند و نتیجه پیگیری‌ها از طریق مقامات قضایی اعلام خواهد شد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: اگر عوامل این حادثه تروریستی خارج از کشور هم باشند در چارچوب همکاری‌های قضایی بین المللی استرداد عوامل این حادثه را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و دستگاه قضا برای مقابله با حملات تروریستی عزم جدی دارند، افزود: رئیس قوه قضاییه نیز روز گذشته ضمن صدور پیام به مسوولان دستگاه قضایی دستور پیگیری این جنایت را صادر کرد.

وی با تاکید بر اینکه تا زمان اجرای عدالت ساکت نمی‌شینیم، تاکید کرد: اجرای عدالت فقط از طریق دستگاه قضایی انجام نمی‌شود و برای برخورد با گروهک‌های تروریستی از ظرفیت‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها تشکیل پرونده قضایی است.

به گفته معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه، جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی تروریست بوده و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۲۳ هزار ایرانی بی‌گناه با ترور به شهادت رسیدند.

غریب‌آبادی در ادامه به آخرین وضعیت رسیدگی قضایی به پرونده ترور سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: کیفر خواست این پرونده اردیبهشت ماه امسال به دادگستری تهران ارسال شد و شعبه ویژه متشکل از سه قاضی تشکیل و تمامی تشریفات قضایی آن انجام شده و هفته بعد موعد تعیین وقت رسیدگی آن خواهد بود.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بررسی پرونده ترور سردار سلیمانی در جمهوری اسلامی وارد مرحله رسیدگی قضایی شده و اولین جلسه دادگاه بعد از ابلاغ اوایل اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

غریب‌آبادی گفت: با توجه به اینکه ترور سردار سلیمانی و همراهانش در عراق رخ داده با نظام قضایی این کشور نیز ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی داریم و تقاضای ما از دوستان در عراق تسریع امر رسیدگی به پرونده ترور سردار شهید سلیمانی است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی کشور عراق نیز قول داد کیفرخواست پرونده شهید سلیمانی را به زودی تنظیم و به دادگاه ارسال می‌کنند افزود: به زودی در عراق نیز شاهد برگزاری دادگاه برای جنایتکاران حادثه ترور سردار سلیمانی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز