خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت استان:

صادرات کالا از استان اردبیل ۹ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۲۸۲

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از گمرکات این استان در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، مسعود ایرانی در نشست بررسی آخرین وضعیت بخش تجارت استان گفت: بر اساس آمارهای گمرکی میزان صادرات از اردبیل به کشورهای همسایه به‌ویژه حوزه قفقاز در هشت ماهه امسال از نظر وزن ۹ درصد و از نظر ارزش ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۲۱۰ تن انواع محصول در مدت مورد اشاره با ارزش تقریبی ۱۰۵ میلیون دلار از مسیر گمرک بیله‌سوار صادر شده که مقصد بیشتر کالاهای صادراتی کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، بلاروس و سایر کشورهای حوزه قفقاز بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: بیشتر محصولات صادراتی از گمرکات استان شامل سیب‌زمینی، مصالح ساختمانی، شیشه، کاشی و در کنار آنها خدمات فنی و مهندسی بوده و در مجموع در سال‌جاری شاهد افزایش صادرات و تعاملات قانونی با کشورهای حوزه قفقاز هستیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش صادرات به کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز شرایط رشد و بالندگی اقتصادی استان اردبیل را فراهم کرده است، عنوان کرد: افزایش صادرات مسیر و افق روشنی را پیش روی همه ما قرار می‌دهد و در همین راستا تلاش می‌شود تا روند صادرات محصولات از نظر وزنی و ارزشی تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

ایرانی اضافه کرد: همچنین هشت ماهه امسال با کاهش واردات روبه‌رو بودیم که به طور قطع در کنار افزایش چشمگیر صادرات و تعاملات با کشورهای حوزه قفقاز، می‌تواند یک فرصت استثنایی برای ایجاد تحول در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل باشد.

وی اظهار کرد: واردات کالا از گمرکات استان اردبیل در این مدت از نظر وزنی ۱۷ درصد و از نظر ارزشی ۳۴ درصد کاهش پیدا کرده است و همه این فعالیت‌ها نشان دهنده روند رو به رشد بخش صنعت و تولید در مسیر صادرات است که نتایج مثبتی را نیز برای استان به همراه خواهد داشت.

حدود یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان فعالیت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز