خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان:

اعضای یک خانواده چهار نفره از مرگ نجات یافتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۷۰۸

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: تمام اعضای یک خانواده که پس از تماس با اورژانس ۱۱۵ در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن کربن بیهوش شده بودند، نجات یافتند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فرهاد حیدری رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: پس از برقراری تماس پدری با شماره امدادی ۱۱۵ و ارائه شرح حال مبنی بر وقوع حالت تشنج در فرزند خود و ناخوشی همسرش، بلافاصله نزدیک‌ترین واحد امدادی موجود به آدرس تماس گیرنده اعزام شد.

 حیدری با اشاره به اینکه آدرس داده شده به اورژانس کلی بوده و مکان دقیق بیمار را در اختیار اورژانس نبود، افزود: پس از رسیدن واحد امدادی اورژانس به محدوده آدرس، برای یافتن موقعیت مکانی دقیق بیمار بیش از ۳۰ مرتبه از سوی اورژانس با تماس گیرنده تماس گرفته شد، ولی هیچ کس پاسخگوی تماس نبود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان، ادامه داد: عدم وجود فردی بعنوان راهنما برای آمبولانس، آدرس ناکامل و عدم پاسخگویی به تماسِ پیگیری اورژانس از جمله مواردی است که با احتمال انتقال بیمار با وسیله شخصی به مرکز درمانی، تصمیم بر لغو مأموریت اورژانس را محتمل و یافتن بیمار را با مشکل مواجه می‌کند.

حیدری افزود: یکی از کارشناسان واحد اعزام و راهبری مرکز فرماندهی عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی، با پیگیری‌های بسیار خود توانست فامیل فرد تماس گیرنده را بیابد و در اختیار نیروهای عملیاتی اورژانس قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن نیروهای عملیاتی اورژانس با پرس‌وجوی نام خانوادگی بیمار از اهالی محل، توسط یکی از همسایگان به درب منزل امدادخواه هدایت و بر بالین یک خانواده چهار نفره که همگی بر اثر مسمومیت با گاز کربن مونوکسید بیهوش بودند، حاضر شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی با ذکر اینکه کارشناسان عملیاتی اورژانس ضمن انجام اقدامات فوری و درخواست نیروی کمکی هر چهار مصدوم را به مرکز درمانی منتقل کردند، گفت: خوشبختانه در این مأموریت تمامی اعضای خانواده که بر اثر مسمومیت با گاز کربن مونوکسید دچار کاهش هوشیاری شده بودند با پیگیری فراوان اورژانس پیش‌بیمارستانی، جان سالم به در بردند.

حیدری گفت: در مواردی مانند امدادخواهی کودک یا سالمند و یا بیماری که بدلیل وضعیت خود قادر به ارائه آدرس کامل به اورژانس نمی‌باشد، امدادرسانی به بیمار با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان آذرماه امسال اورژانس پیش‌بیمارستانی استان به حدود ۲۷۶ مصدوم دچار گازگرفتگی با مونوکسید کربن امدادرسانی کرده است، افزود: از مردم عزیز درخواست داریم هشدارها را جدی بگیرند. گاز مونوکسید کربن بی رنگ و بی بو است و در ابتدا علایمی مانند سرماخوردگی در فرد ایجاد می‌کند و همچنین تماس طولانی با این گاز می‌تواند باعث ایجاد کاهش هوشیاری و مرگ بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز