خبرگزاری کار ایران

با نگاهی به زندگی سمیرا ارم بانوی قهرمان تیراندازی معلولین؛

سینما ورزش قاصدک با «آماج» اوج گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۸۱۴

بنیانگذار سینما رویداد قاصدک گفت: سینما ورزش قاصدک در تیر ماه ۹۷ کار خودش را در شیراز آغاز کرد این سینما رویداد تخصصی که به تولید و پخش فیلم های ورزشی می‌پردازد در پاییز ١۴٠٢ با اکران فیلم آماج به اوج کار خود رسید.

به گزارش ایلنا، امین صالحی  گفت: ما در تیر ماه ۹۷ با اکران فیلم جام جهانی کشتی فرنگی۲۰۱۶ در تالار حافظ شیراز اولین سینما ورزش را راه اندازی کردیم، که این رویداد آغازگر فصل جدیدی از رویدادهای تخصصی سینمایی در ایران و جهان شد. 

تهیه کننده فیلم آماج ادامه داد: ما در فصل جدید فعالیت هایمان در این سینمای تخصصی  فیلمی مستند از خانم سمیرا ارم قهرمان جهان در رشته تیر اندازی معلولین جهان ساختیم که پس از اکران آن با استقبال بسیار علاقه مندان روبرو شد.

وی گفت: اولین اکران این رویداد در شهرستان مرزی سرخس اتفاق افتاد و پس از آن نیز این فیلم در دانشگاه بجنورد و آستان قدس رضوی در مشهد پخش شد، که اکران این فیلم در آستان قدس رضوی همراه با اهدا مدال جهانی ٢٠١۵ این قهرمان به موزه حرم مطهر امام رضا (ع) همراه شد. 

مدیر عامل مجموعه پیام قاصدک افزود: آخرین اکران آماج در رویداد سینما ورزش قاصدک در آذر ماه سال جاری در پردیس سینمایی گلستان شیراز انجام شد که حضور قهرمان فیلم و گپ و گفت او با مخاطبین باعث جذابیت هر چه بیشتر این رویداد  شد.  

بهنام نثاری هم بنیانگذار رویداد سینماقاصدک در خلال این برنامه افزود: ما در این فیلم و رویدادهای سینما قاصدک به دنبال معرفی الگوهای موفق در رشته های مختلف هستیم که این الگوها پس از اکران فیلم در سالن حضور پیدا کرده و طی یک نشست تخصصی به تببین تلاش های خود می‌پردازند.  

تهیه کننده فیلم آماج افزود: ما در رویدادهای سینما قاصدک به دنبال توسعه  برند، کارآفرینی،  و  ایجاد شور و نشاط و انگیزه در بین مخاطبین خود هستیم؛ البته انگیزه‌هایی که واقعی هستند و با ارائه‌های الگوهای بومی و اساتید مربوطه همراه است.

وی افزود: سوژه‌هایی را ما در نظر می‌گیریم که تک بعدی نباشند و بتوانند در ابعاد مختلف حرفی برای گفتن داشته باشند و برای نسل های بعدی یا برای هم رشته هایی خود نیز روشن گر راه باشند؛ سمیرا ارم به‌رغم معلولیتش نه تنها در رشته تیر اندازی موفق بوده بلکه در ابعاد دیگر زندگی، ائم از تحصیلات، شغل و رسالت اجتماعی نیز توفیقاتی داشته است.  

محمدرضا حق نگهدار کارگردان فیلم آماج نیز گفت: فیلم آماج روایتی از زندگی خانم سمیرا ارم است که در قالب « فیلم مستند هیبرید» تهیه شده است، این فیلم سفری ذهنی است که در آن به زوایای پنهان زندگی و فعالیت‌های وی می‌پردازد. 

وی افزود: بازیگر فیلم آماج خانم سمیرا ارم است که در نقش خودش واقعیت‌های زندگیش را از زبان هنر به مخاطبین انتقال می‌دهد، او در این فیلم به معرفی چالش‌ها و توفیقاتش به شیوه‌ای روایت گونه می‌پردازد. 

خانم سمیرا ارم، قهرمان جهان و فیلم گفت: در ابتدای کار و زمانی که به من پیشنهاد تولید این فیلم را دادند کمی تردید داشتم اما زمانی که وارد تولید این فیلم شدم و انرژی‌هایی که از تولید گرفتم احساس کردم فصل جدیدی از زندگیم در این رویداد رقم می‌خورد که در اکران‌های این فیلم به این مهم رسیدم. 

پرچم دار کاروان اعزامی ایران در مسابقات پارآسیایی 2018 جاکارتا گفت: خرسندی دیگر من در این رویداد این بود که توانستم تجربه‌ام را به همه‌ی علاقه مندان انتقال دهم. من در این رویداد با خودم به طور واقعی روبرو شده و بازخورد این رویارویی را از جانب دیگران نیز دیدم.

در این برنامه آقای هرمز شجاعی مهر هدایتگری پنل گفت و گو با حضار را پس از اکران فیلم در اختیار داشت که ضمن ابراز خرسندی از ماهیت این رویداد گفت: این فیلم حرف های زیادی برای گفتن داشت و من واقعا از این فیلم لذت بردم . بسیار جای این رویدادها در کشور خالی است و لازم است برای ایجاد انگیزه و روحیه و  نشان دادن الگوهای قوی این چنین فیلم هایی ساخته شود و این برنامه ها نیز مدام برگزار  شود.

شجاعی مهر افزود: باید کار خوب را فریاد زد و بسیار آن را تکرار کرد تا دیگران آن را ببینند و از آن الگو بگیرند و رویداد سینما قاصدک یکی از آن کارهای خوب است که در کشور اتفاق افتاده است و امیدوارم که در پلتفرم‌های بزرگتر و جاهای بیشتر این کار انجام شود.

به گزارش ایلنا، فیلم آماج تولید ١۴٠٢ به تهیه کنندگی بهنام نثاری و امین صالحی و کارگردانی محمدرضا حق نگهدار و مدیریت تولید کامبیز ایوب زاده  تولید شده است که در آذر ماه ١۴٠٢ در پردیس سینمایی گلستان با حضور ورزشکاران ، هنرمندان و علاقه مندان به اکران درآمد.

در این فیلم خانم سمیرا ارم دارنده سیزده مدال طلا و نقره جهانی در رشته تیراندازی معلولین، که رکورد شکنی در رشته تپانچه خفیف 50 متر در بین آقایان و خانم ها را در مسابقات قهرمانی جهان کره جنوبی 2018 را نیز در کارنامه خود دارد در نقش خودش به روایتگری از زندگیش می پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز