خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

عدم توجه برخی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات/ حساب‌های کارخانجات به خارج استان منتقل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۵۱۵

استاندار خراسان رضوی گفت: ۹ بانک در استان سهم تسهیلات بانکی خود را به درستی پرداخت نمی‌کنند، از سوی دیگر شرکت‌های تولیدی مانند واحدهای فولادی استان حساب‌های بانکی خود را به استان‌های دیگر اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در نشست فوق العاده شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت در مشهد اظهار داشت: نسبت مصارف به منابع بانکی در خراسان رضوی ۶۸ درصد است و علت، آن است که ۹ بانک در استان سهم تسهیلات بانکی خود را پرداخت نمی‌کنند، از سوی دیگر شرکت‌های تولیدی مانند واحدهای فولادی استان حساب‌های بانکی خود را به استان‌های دیگر اختصاص داده‌اند در صورتی که محل فعالیت آنها در خراسان رضوی است و از این محل هیچ عایدی نصیب استان نمی‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: واقعیت این است که در برخی شاخص‌ها در زمره مناطق برخوردار به شمار نمی آییم لذا باید با تقویت منابع مالی خراسان رضوی، نسبت مصارف به منابع بانکی به ۸۵ درصد برسد.

وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی گفت: سرمایه گذاری خارجی از ۸۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ به حدود یک میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته و از این میزان تا امروز ۸۰۰ میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی در استان مصوب شده است.

نظری همچنین به رشد اقتصادی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: نرخ رشد اقتصادی استان در سال گذشته به چهار و چهار دهم درصد رسید، با اینکه خراسان رضوی، استانی بدون نفت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز