خبرگزاری کار ایران

فرماندار گراش:

روستاهای بخش مرکزی از خط انتقال آب دریا سهم خواهند داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۶۰۶

فرماندار گراش اعلام کرد برای اجرای خط انتقال آب دریا به فلات مرکزی ایران که ۱۶۰ کیلومتر آن در شهرستان گراش قرار دارد، ادارات گراش به صورت کامل همکاری خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، محمود طاهرزاده  افزود: با توجه به عبور خط انتقال از مسیر شهرستان گراش توسط بخش خصوصی، تاکید ما بر این است تا حد امکان روستاهای بخش مرکزی و شهر گراش از منافع این طرح استفاده کنند تا در آینده آب پایداری هم برای بخش صنعت و هم برای بخش شرب در شهرستان داشته باشیم.

وی ادامه داد: ابر پروژه شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران به طول ۱۱۰۰ کیلومتر در چند فاز اجرا خواهد شد که بر اساس طراحی مهندسی انجام شده 160 کیلومتر از خط انتقال در شهرستان گراش قرار دارد.

طاهرزاده عنوان کرد: در این مسیر دو مخزن ذخیره سازی با ظرفیت 40 هزار مترمکعب و سه ایستگاه پمپاژ در شهرستان گراش ساخته خواهد شد که درخواست ما این است تامین آب روستاهای بخش مرکزی از این محل در اولویت قرار گیرد.

روستاهای بخش مرکزی از خط انتقال آب دریا سهم خواهند داشت

فرماندار گراش گفت: عملیات اجرایی و لوله‌گذاری مسیر از چند هفته آینده آغاز خواهد داشت؛ دستگاه‌های اجرایی شهرستان و مجموعه فرمانداری برای اجرای این طرح ملی همکاری کامل خواهند داشت و امیدواریم با کاهش موانع موجود و اجرای سریع‌تر، مجری طرح بتواند به تعهد خود برای اجرای خط انتقال حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۳ عمل کند و روستاهای بخش مرکزی گراش تا این تاریخ از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شوند.

طاهرزاده یادآور شد: در ماه‌های آیند جلساتی با حضور بخشداران، دهیاران ، شوراهای اسلامی روستاها، مدیران دستگاه‌های مرتبط و عوامل فنی مهندسی مجری طرح در محل فرمانداری شهرستان برگزار خواهد شد تا مشکلات مربوط به اجرای طرح از جمله تملک اراضی مسیر با هماهنگی‌های بین دستگاهی رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز