خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر هرمزگان خبر داد؛

کاهش 41 درصدی واردات گندم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۲۴۹

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: میزان واردات کالای اساسی، ۷۴۶ هزار و ۴۶۴ تُن مربوط به واردات گندم بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد واردات گندم کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد روز دوشنبه در تشریح عملکرد ۹ ماهه شناورهای کالای اساسی (غیرکانتینری) در بزرگترین بندر تجاری ایران افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۹۸۳ تُن کالای اساسی توسط ۲۴ فروند کشتی تخلیه و بارگیری شده است. 

وی با اشاره به کاهش واردات کالای اساسی در ۹ ماهه امسال ادامه داد: این کالاهای اساسی شامل گندم، کود، روغن، شکر، ذرت و برنج بوده است. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ادامه داد: از این میزان واردات کالای اساسی، ۷۴۶ هزار و ۴۶۴ تُن مربوط به واردات گندم بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد واردات گندم کاهش پیدا کرده است.

به گفته عباس‌نژاد؛ از ۲۴ فروند کشتی پهلودهی شده در بزرگ ترین‌ بندر تجاری ایران، ۱۲ فروند کشتی مربوط به گندم و هفت فروند مربوط به کود بوده است.

وی کم‌ترین میزان واردات کالای اساسی را مربوط به ۱۵ هزار و ۸۵۷ تُن برنج اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است. 

گفتنی است؛ در ۹ ماهه سال گذشته؛ ۲ میلیون و ۱۵۰هزار و ۶۷۹ تُن کالای اساسی توسط ۴۱ فروند کشتی به بندر شهید رجایی وارد که ۲۰ فروند آن حامل یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۶۲ تن مربوط گندم بودند. 

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

این بندر با ظرفیت ۱۰۰ میلیون تُن کالای فله و ۷.۵ میلیون تُن کالای کانتینری، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری کشور را در اختیار دارد و حجم گسترده‌ای از عملیات جابه‌جایی کالاهای عمومی به خصوص محصولات فولادی، فله خشک (غله و سنگ‌آهن)، فله مایع (روغن‌های خوراکی) و فرآورده‌های نفت‌خام در این بندر انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز