خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهمنامه همکاری دانشگاه شیراز و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۲۰۵

تفاهمنامه همکاری دانشگاه شیراز و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس منعقد شد.

به گزارش ایلنا، در راستای اجرای طرح ملی «توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فار‌غ‌التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال»، موضوع مصوبه مورخ ۳ آذر۱۳۹۳ شورای عالی اشتغال و بند (ت) ماده ۴، برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و نیز تکالیف مقرر برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ماده۹ تصویب‌نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، درخصوص «برنامه اشتغال فراگیر»، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس منعقد شد.

طی نشستی که در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس و هیأت‌رئیسه دانشگاه شیراز ترتیب یافت، تفاهمنامه‌ی یادشده به امضای مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس و  رئیس دانشگاه شیراز رسید.

 مسلم باقری، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در حاشیه‌ی این مراسم هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای؛ فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت‌ها و تکالیف سازمانی عنوان کرد.

به گفته‌ی وی ازجمله تعهدات مشترک طرفین این تفاهم‌نامه که در ۸ ماده و ۲ تبصره و به‌مدت سه‌سال منعقد شده، ۱.تشکیل کارگروه مشترک با معرفی رسمی نمایندگان طرفین، برای پیگیری، نظارت و عملیاتی کردن مفاد تفاهمنامه؛ ۲. همکاری در برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک؛ ۳.همکاری در چاپ مقالات مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه در نشریات و مجلات طرفین؛ ۴. همکاری در طراحی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی به‌صورت مجازی؛ ۵. تهیه فیلم و سایر منابع آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز طرفین؛ ۶. فراهم‌سازی زمینه اجرای واحدهای درسی کارآموزی، کارورزی، آزمایشگاهی و کارگاهی طرف دوم در مراکز؛ ۷. آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و غیردولتی طرف اول و یا تطبیق آن‌ها با دوره‌های آموزش مهارتی براساس قراردادهای مجزا، همکاری در راستای تحقق استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای و اجرای آزمون های تعیین صلاحیت شغلی براساس ضوابط و مقررات مربطه و صدور تأییدیه حضور در دوره‌های آموزشی به‌صورت مشترک برای مهارت‌آموزان حسب نیاز و تقاضا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز