خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهداشت استان خبر داد؛

واکسینه شدن حیوانات دهکده طبیعت باراجین قزوین علیه ویروس هاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۳۳۱

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین از واکسیناسیون ۱۵ قلاده سگ و ۴۳ گوشتخوار دهکده طبیعت باراجین قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن ایمان‌دار با اعلام این خبر گفت: ۱۵ قلاده سگ و ۴۳ گوشتخوار دهکده طبیعت باراجین قزوین علیه ویروس هاری واکسینه شدند.

وی افزود: هاری یک بیماری ویروسی خطرناک و مشترک بین انسان و دام بوده که از طریق بزاق حیوان آلوده به ویروس به دام حساس یا انسان منتقل می‌شود و انتشار جهانی داشته و علایم آن نیز شامل ترس از آب، بلع، نور، تغییر حالات رفتار حیوان و ترشح بزاق است.

ایماندار اضافه کرد: با عنایت به رخداد مواردی از هاری در سال‌های گذشته، طی ۲ سه سال اخیر پیرو واکسیناسیون تمام دام‌های دهکده طبیعت قزوین، به ویژه گوشتخواران، شاهد رخداد بیماری نیستیم و رسالت سازمان دامپزشکی در برخورد با بیماری هاری، واکسینه کردن سگ‌های صاحب دار، نمونه برداری از موارد مشکوک به هاری، دفن بهداشتی با رعایت اصول قرنطینه و ضدعفونی و پایش و مراقبت فعال بیماری در کانون‌های بوده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی داره کل دامپزشکی استان قزوین، از تعامل مناسب دستگاه‌های اجرایی ذیربط از قبیل شبکه بهداشت و درمان و اداره حفاظت محیط زیست در این خصوص خبر داد و از صاحبان دام خواست تا در صورت مشاهده هرگونه علایم مشکوک به هاری در دام مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه از طریق سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز