خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان:

اتاق بازرگانی قزوین به گردشگری توجه ویژه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۳۷

آماده همکاری با خانه مطبوعات هستیم/ افزایش سن بازنشستگی تصمیمی بدون کارشناسی بود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: اتاق بازرگانی در این دوره به گردشگری و آثار تاریخی قزوین توجه ویژه‌ای دارد و لازم است رسانه‌های استان هم به معرفی ظرفیت‌های موجود بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی عبدیان در نشست خبری که بعدازظهر امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: اتاق بازرگانی در راستای شفافیت برنامه‌ریزی کرده و هر فرد در حوزه کاری و مسئولیتی که برایش تعریف شده فعالیت می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: شش کمیسیون و دو کمیته در اتاق بازرگانی فعال است و برای کمیسیون‌ها بویژه در بخش گردشگری از نظرات و پیشنهادات استقبال می‌شود و لازم است برای معرفی استان اقدام ویژه انجام شود.

وی بیان کرد: قزوین از نظر تعداد بناهای تاریخی از اصفهان جلوتر است اما درحال حاضر حتی ۱۰ درصد ظرفیت اصفهان را هم نداریم، لازم است رسانه‌ها هم برای معرفی میراث فرهنگی و تاریخی استان نگاه ویژه داشته باشند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان عنوان کرد: یک سالن ورزشی در مجموعه اتاق درحال ساخت است که علاوه بر استفاده اعضا درصورت لزوم در اختیار تیم‌هایی که نیاز داشته باشند، قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در شورای گفت‌وگو پنج جلسه برگزار شده و مصوبات خوبی داشتیم، اما چون شورای ملی آن برگزار نمی‌شود مصوبات ما مانده است.

عبدیان اظهار کرد: حدود ۱۴ میلیارد کسری بودجه و ۷ تا ۸ میلیارد بدهی به اشخاص و اتاق ایران که در زمان دریافت اتاق داشتیم، تقریبا تسویه شده و چند میلیارد بودجه برای اتاق گرفته شده که با آن مجموعه ساختمان اتاق تکمیل می‌شود.

پیگیری امکانات برای کاهش مراجعه اعضا به تهران

وی اضافه کرد: پیگیر این هستیم که شعبه بانک توسعه صادرات که بانک تخصصی صادرکنندگان است در اتاق مستقر شود، همچنین قصد داریم یک صرافی هم راه‌اندازی شود تا اعضا مجبور نباشند به تهران مراجعه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: برای جشنواره چند رسانه‌ای استان بودجه‌ای را جذب کردیم، شرکت در ۷۱۰ جلسه و رایگان کردن آموزش از برنامه‌های اتاق بود، همچنین برای برگزاری دوره آموزشی برای رسانه‌ها آمادگی داریم.

وی ادامه داد: این آمادگی را داریم که با خانه مطبوعات همکاری داشته باشیم و علاوه بر دوره آموزشی درصورت نیاز فضای سالن‌های کنفرانس را در اختیار اصحاب رسانه قرار می‌دهیم.

عبدیان گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی سعی شده ضعف‌های اعضا و پرسنل رفع شود و انتخاب پرسنل هم تخصصی و برمبنای توانایی خواهد بود.

این مسئول اقتصادی بیان کرد: در این دوره به حضور و فعالیت بانوان توجه شده، در حل مشکلات واحدهای تولیدی هم جلسات مختلفی برگزار و مسایل پیگیری شده است.

اطلاعات واحدهای فعال اقتصادی استان احصاء می‌شود

وی ادامه داد: با همکاری استانداری درحال احصاء و جمع‌آوری اطلاعات واحدهای فعال استان، زمینه فعالیت و صادرات آن‌ها هستیم که تاکنون ۲۰ مورد بررسی شده و نتایج جالبی از آن‌ها به دست آمده است، درواقع تهیه اطلس کالاها و تولیدات استان مد نظر است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین عنوان داد:  سعی کردیم با رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای مختلف همکاری کنیم تا به بهبود صادرات متناسب با ظرفیت‌های استان کمک شود.

برخی دستورالعمل‌ها به ضرر و زیان منجر می‌شود

عبدیان درباره افزایش مالیات‌ها و رابطه آن با تولید اظهار کرد: مالیات تولید افزایش پیدا نکرده، معافیت‌های مالیاتی و همچنین افزایش عوارض‌ها در تولید تاثیرگذار است، برخی دستورالعمل‌ها هم که کارشناسی نشده است به ضرر و زیان منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: هر چقدر حضور ما در مجامع دولتی کمتر باشد، این ضعف باعث می‌شود مصوبه‌هایی داشته باشیم که آسیب آن متوجه ذی نفعان ما باشد و در بخش کلان مصوبه‌ها بدون حضور نمایندگان بخش خصوصی اتخاذ می‌شود که یک طرفه به قاضی رفتن است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: بخش کشاورزی از کمیسیون‌های فعال اتاق است و اتفاقات خوبی در آن رخ داده است.

وی درباره سهمیه قزوین از آب سد طالقان عنوان کرد: در دوره‌های گذشته در این بخش به استان ظلم شده، اینکه فقط تهران را ببینم از ضعف‌های موجود است، تا امروز در این حوزه ورود و پیگیری نداشتیم اما در دستور کار قرار خواهیم داد.

این مسئول اقتصادی بیان کرد: وزارت کشاورزی ما ضعیف بوده که نتوانسته‌ایم آب را مدیریت کنیم و در این حوزه عقب هستیم.

تجربه تاجران عربستانی در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود

وی ادامه داد: پیگیر حضور در هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و عربستان هستم که می‌تواند برای استان منشا خیر باشد، چرا که تاجران عربستانی آمادگی سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف را دارند و می‌توان از سرمایه و تجربه آن‌ها در حوزه کشاورزی استفاده کرد.

عبدیان گفت: مهم‌ترین کار اتاق بازرگانی کمک به حل مشکلات واحدها است که به اشتغالزایی منجر می‌شود، ما واحدهای بزرگی داریم که دفتر آن‌ها در تهران است و سالانه حدود یک‌هزار تا دو هزار میلیارد تومان ارزش افزوده آن در استان‌های دیگر پرداخت می‌شود، این درحالی است که می‌توانستیم از آن برای بهبود وضعیت استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: پیگیر هستیم که دفتر واحدهایی که در استان هستند در قزوین مستقر شود تا خدمات آن‌ها هم برای ما باشد و این اتفاق می‌تواند به توسعه خدمات دهی در استان کمک کند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین اظهار کرد: نمی‌شود در کشور برای یک کالا و ارز چند نرخ گذاشت، وقتی قیمت بالا و پایین می‌شود و رانت ایجاد می‌شود، نتیجه آن ایجاد منافع برای یک سری افراد است، همه جا برای صادرکننده نفع ایجاد می‌کنند و این روند باید درنظر گرفته شود که اقتصاد دستوری نیست، هر وقت دستوری برخورد کردیم، نتیجه عکس داد.

افزایش سن بازنشستگی تصمیمی بدون کارشناسی بود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: با این موضوع مخالف هستم، کارگران در سال‌های مختلف حق بیمه خود را به‌روز پرداخت کردند، اینکه ما نتوانستیم از آن پول‌ها محفاظت کنیم، ‌آن‌ها را هدر داه‌ایم و از بین رفته یا دولت نمی‌تواند بدهی خود به صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کند، دلیل نمی‌شود این موضوع را سر اعضای تشکل‌های آن خالی کنیم.

وی ادامه داد: سن بازنشستگی را به خاطر اینکه پول بیشتری بگیریم بالا می‌بریم و در نتیجه کارگر دیرتر بازنشسته می‌شود و به حقوق خود نمی‌رسد و این تصمیم غیرکارشناسی است.

عبدیان تصریح کرد: افزایش سن بازنشستگی یکی از تصمیم‌های بدون کارشناسی بوده و نمایندگان بخش خصوصی هم در جریان آن نبودند و خود من مخالف این کار هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز