خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

پایان فاز نهم واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور روستایی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۱۹۹

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور استان قزوین گفت: با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله نهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

به گزارش ایلنا، وحید ابراهیم نژاد حمیدی با اشاره به طرح واکسیناسیون طیور علیه نیوکاسل گفت: در این طرح با بکارگیری از توان  نیروهای دولتی  ۲۲۱ هزار قطعه طیور بومی استان با اولویت روستاهای اطراف مزارع صنعتی طیور و روستاهای با جمعیت بالای طیور بومی با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت بصورت آشامیدنی واکسینه شدند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور استان قزوین عنوان کرد: از اهداف عمده این طرح افزایش سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحدهای صنعتی و کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستائیان است.

وی بیان کرد: بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که با ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحدهای پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخم‌گذار به دنبال داشته باشد.

وی یادآور شد: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور  است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز