خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد؛

لزوم معرفی مشاهیر و دانشمندان جامعه به نسل جوان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۱۹۸

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر لزوم شناسایی شگفتی سازان جامعه به نسل جوان تاکید کرد و گفت: مشاهیر و دانشمندان از افتخارات جامعه هستند باید آن‌ها را بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در نشست هم‌اندیشی گرامیداشت شهادت آیت‌الله شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه گیلان با بیان اینکه وحدت بین این دو نهاد علمی آثار خوبی برجای گذاشته است، اظهار کرد: بسیاری از پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف پزشکی و صنعت در سایه وحدت حوزه و دانشگاه رقم خورد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به درک متقابل حوزه و دانشگاه افزود: برخی طلاب ما در گیلان امروز دارای مدرک دکتری دانشگاه و سطح چهار حوزه و برخی نیز دارای اجتهاد هستند که اوایل و قبل از انقلاب نبود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، حوزه و دانشگاه یکدیگر را شناختند، ادامه داد: بسیاری از جوانان ۲۵ تا ۳۵ ساله ما امروز در دنیا شگفتی‌ساز شده‌اند تا جایی‌که کشورها خواهان بسیاری از علوم و مدرسان حوزه و دانشگاه ما هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به ویژگی کسانی‌که قصد فعالیت در زمینه هویت‌بخشی آحاد جامعه و الگوی پیشرفت دارند، افزود: افرادی که ایمان به هدف داشته باشند و صاحب ایده و اراده باشند در این زمینه موفق خواهند بود بنابراین ایده پردازی در ساحت دانش دین و داشتن اراده برای عملیاتی کردن آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، توجه اندیشمندان دنیا را معطوف به جامعه ایرانی و تحولات این جامعه کرد، گفت: کسی‌که قصد دارد در زمینه الگوی پیشرفت و هویت ایرانی کار کند باید به این ملت و انقلاب اسلامی اعتقاد داشته باشد و در عین حال صاحب امید و امیدآفرین و دارای فضل لازم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به لزوم مشورت گرفتن از دانشگاهیان توسط مسؤولان اضافه کرد: دانشگاهیان صاحب نظر هستند و مسؤولان باید حرف‌هایشان را بشنوند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به هشدار جمعیت در گیلان و کشور افزود: حل چالش‌های جمعیت نیازمند کار جدی و بسیار است و از جمله مسائلی است که در هویت‌بخشی ما مؤثر است و همه باید در این حوزه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای علم را تنها برای مادیات و ثروت می‌خواهند که یک خطر است، افزود: هیچ پژوهشگری دنبال مال و ثروت نبوده است بسیاری از دانشمندان فرهیخته جهان همواره علم را برای علم و تعالی جامعه می‌خواستند و این هویت‌ساز است و باید روی این مسئله کار شود.

آیت‌الله فلاحتی بر لزوم شناسایی شگفتی سازان جامعه به نسل جوان گفت: مشاهیر و دانشمندان از افتخارات جامعه هستند باید آن‌ها را بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز