خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار البرز تاکید کرد؛

لزوم ساماندهی بکارگیری نیروی کار اتباع غیر مجاز در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۶۹۸

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز بر ممنوعیت اجاره دامداری‌ها، گاوداری‌ها و اراضی کشاورزی توسط اتباع خارجی غیر مجاز تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از البرز، عبدالله دارایی در جلسه کارشناسی دستگاه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی استان که با حضور روسای ادارات شهرستان‌های دو دستگاه برگزار شد با اشاره به قانون ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز گفت: واگذاری یا اجاره واحدهای تولیدی دام و طیور، اراضی کشاورزی توسط اتباع خارجی فاقد پروانه و غیر مجاز، ممنوع بوده و به محض رویت برخوردهای قانونی از طریق مراجع قضایی و بازرسان کار استان صورت می‌پذیرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت امنیت غذایی ایرانیان افزود: برابر ماده ۱۲۱ قانون اشتغال اتباع بیگانه که بر ممنوعیت فعالیت و کار اتباع خارجی فاقد پروانه کار تاکید می‌کند، هرگونه به کارگیری اتباع خارجی چه در بخش کارگری و چه در بخش کارفرمایی که شامل اجاره واحدهای تولیدی به ویژه مباحث مربوط به امنیت غذایی مانند اجاره گاوداری‌ها، دامداری‌ها و اراضی کشاورزی به اتباع خارجی فاقد پروانه کار جرم است.

دارایی ادامه داد: طبق ماده ۱۲۸ قانون کار، کارفرمایان مکلفند قبل از اقدام به عقد هرگونه قراردادی که موجب استخدام اتباع بیگانه می‌شود، نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه استعلام کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز تصریح کرد: برابر ماده ۱۲۲ و ۱۲۹ قانون و مقررات اشتغال اتباع خارجی وزارت کار و امور اجتماعی، مرجع صدور تمدید و تجدید پروانه کار با شرایط مندرج در این قانون بر عهده این وزارتخانه است و از بازرسان صنفی، بازرسان و کارشناسان جهاد کشاورزی و همکاران در بازرسی کار استان می‌خواهم با تشدید نظارت بر فعالیت اتباع خارجی غیر مجاز در راستای ایجاد امنیت غذایی صیانت از سلامت شهروندان بیش از گذشته فعال باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز