خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری:

امکان ارتباط برخط با پزشکان برای روستاییان قزوین فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۶۷۷

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: یکی از کارهای بسیار خوب در قالب اجرایی شدن طرح تکام را می‌توان مباحث پزشکی و درمانی نام برد که مهم‌ترین آن تحقق خدمت دوراپزشکی در روستاها است.

به گزارش ایلنا، لیلا غریب با اشاره به طرح "تکام" گفت: در خدمت دوراپزشکی بدون نیاز به ملاقات حضوری از طریق یک سامانه یا پل ارتباطی برخط بین پزشک و بیمار ارتباط برقرار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین ادامه داد: پزشک دستورات مورد نیاز خود مثل معاینه و تشخیص بیماری را به صورت الکترونیکی صادر می‌کند، سپس بیمار نیز نتایج را در اختیار پزشک قرار داده و در صورت لزوم دارو دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۶ نظام مختلف در طرح تکام برنامه ریزی و تدوین شده است، گفت: طرح تکام می‌خواهد به شکل کلی شرایطی را فراهم کند تا مردم از شهرها به روستاها مهاجرت کرده و بتوانند از امکانات اجتماعی و اقتصادی بهره‌مند شوند.

این مسئول در حوزه مسایل اشتغال و اقتصادی بیان کرد: فردی که دارای فنون کسب و کار بوده و می‌تواند کارآفرینی کند، با کمک دهیاران و شوراهای روستا از طریق طرح تکام به دستگاه اجرایی مربوطه معرفی شده و با دریافت تسهیلات مشغول به کار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: طرح تکام با ایجاد انگیزه، فرصت و تسهیل‌گری در تمامی حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی برای روستاها برنامه دارد که بتواند زمینه مهاجرت معکوس را فراهم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز