خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

73 هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی قزوین ساکن هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۳۳۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۳۱۳ هکتار از مناطق استان قزوین با ۷۳ هزار جمعیت به‌عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی شناخته شده که برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن در دستور این اداره کل قرار دارد.

به گزارش ایلنا، سید علی هاشمی در دیدار با فرمانداران و شهرداران استان قزوین که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: استان قزوین دارای ۶ شهرستان و ۲۸ شهر است که محلات ناکارآمد آن در یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: برای بازآفرینی شهر قزوین نیز تاکنون 4 مصوبه داشته‌ایم که مهمترین آن محلات هادی آباد و دباغان بود، ضمن اینکه از این میان محله هادی آباد به علت اینکه ۸۰ درصد بافت آن با بافت تاریخی همپوشانی دارد، از اهمیت بالاتری برخوردار است.

به گفته این مسئول سهم کل استان قزوین در تولید مسکن در محلات بازآفرینی شهری ۹ هزار و ۲۸۵ واحد است که تاکنون ۲ هزار و ۲۰۹ واحد آن ساخته شده و ۷۴ واحد نیز پایان کار دریافت کرده‌اند که شهرداری‌ها باید برای مابقی واحدها روند کار را تسریع کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: محلات بلاغی، امامزاده حسین (ع)، عبید زاکانی، لالوها، کوی بهار، سردار، سپه، پنبه ریسه، باغ نشاط، راه آهن، چوبیندر و هادی آباد از محلات هدف طرح بازآفرینی شهری قزوین هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز