خبرگزاری کار ایران

معاون امور بیمه‌ای ستاد صندوق بیمه کشاورزی خبر داد؛

اعمال تخفیف 20 درصدی برای کشاورزان طرف قرارداد طرح جهش تولید دیمزار و کشت قراردادی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۱۲۱

معاون امور بیمه ای ستاد صندوق بیمه کشاورزی گفت: اعمال تخفیف 20 درصدی و پرداخت 125 هزار تومان حق بیمه کشاورزانی که همزمان طرف قرارد طرح جهش تولید دیمزار و کشت قراردادی هستند.

به گزارش ایلنا، قدرت الله نوری گفت: کشاورزانی که در طرح جهش تولید در دیمزارها و کشت قراردادی به صورت همزمان مشارکت دارند از بیست درصد تخفیف حق بیمه برخوردار هستند و علاوه بر آن مبلغ 125 هزارتومان از حق بیمه به ازای هر هکتار  که 50 هزار تومان آن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و 75 هزار تومان توسط وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود که بر همین اساس کشاورزان می توانند با پرداخت حق بیمه ناچیز و با مشارکت در این دو طرح با خیالی آسوده به فعالیت های تولیدی خود ادامه دهند.

وی همچنین با اشاره به مرزی بودن استان اردبیل افزود:طبق مصوبه سال گذشته ستاد بیمه برای تمام استانهای مرزی مثل اردبیل 2.5 درصد تخفیف پرتفوی(ارزش ریالی حق بیمه جذب شده از کشاورزان) اعمال می شود و این تخفیف برای استان‌های غیرمرزی یک درصد است.

نوری بیان داشت: سال گذشته در روزها و هفته های گرم سال در استان اردبیل چنان سرمای کشنده‌ای حاکم شد که هزار راس دام در عرض یک روز تلف شدند این تجربه تلخ بیانگر این واقعیت است که بدون بیمه دام دامداری معنا و مفهومی ندارد و می‌بایست فرهنگ بیمه توسط مدیریت هماهنگی ترویج در سطح استان نهادینه شود و یک بهره بردار در زمینه دام و زراعت می بایست اولین قدم را در راستای تولید با بیمه زارعت و دام آغاز کند.

وی افزود: بعنوان مثال یک انسان ممکن است بیست سال تمام رانندگی کند و حق بیمه پرداخت کند و هیچ مشکلی پیش نیاید ولی امکان دارد که خدای ناکرده فقط یک بار در عرض این بیست سال تصادف وحشتناک منجر به فوت داشته باشد وبیمه شخص ثالث به داد این راننده برسد.

وی افزود: اهمیت  بیمه دقیقا ً در همین تصادف وحشتناک و خانمان‌سوز خود را نشان می‌دهد و همانند یک منجی به داد بیمه گر می رسد در خصوص بیمه محصولات زارعی و دامی نیز وضعیت به همین گونه است.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز