خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور:

هیچ راهکاری در کشور برای پرداخت خسارت به غیر از بیمه محصولات کشاورزی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۱۲۰

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور در جلسه ستاد بیمه استان اردبیل گفت: هیچ راهکاری در کشور برای پرداخت خسارت به کشاورزان در اثر عوامل قهری مثل سیل و تگرک و خشکسالی و... به غیر از بیمه محصولات کشاورزی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، عادل عبدایمانی اظهار کرد: در شرایط فعلی هیچ راهکاری در کشور برای پرداخت خسارت به کشاورزان در اثر عوامل قهری مثل سیل و تگرک و خشکسالی به غیر از بیمه محصولات کشاورزی وجود ندارد به همین دلیل هم بهره برداران و زحمتکشان بخش کشاورزی می بایست قبل از اقدام به کشت و زرع به فکر بیمه محصولات کشاورزی خود باشند. 

وی با نگرشی تخصصی به وضعیت کشاورزی درکشور افزود: طبق بررسی های کارشناسان و متخصصین حوادث غیر مترقبه  از تعداد 41 فقره بلایای طبیعی متاسفانه تعداد 37 فقره در کشورمان اتفاق می افتد و این در حالی است که متوسط بارندگی سالانه در کشورمان یک سوم متوسط بارندگی جهانی بوده ولی در کمال تاسف میزان تبخیر از سطح مزارع کشاورزی و محصولات کشاورزی سه برابر میانگین جهانی است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود ادامه داد: استان اردبیل در سالهای 1390 و 1391 بعد از خورستان دومین استان کشور در زراعت انواع محصولات کشاورزی بخصوص محصولات استراتژیک مثل گندم قرار داشت ولی الان متاسفانه رتبه دوازدهم کشوری را داریم که این امر بیانگر و گویای این واقعیت است که به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی دراستان و کاهش میزان نزولات آسمانی و بلایای طبیعی همچون سرمازدگی ، گرما زدگی و سیل و تگرک خسارت های جبران ناپذیری را در بخش کشاورزی استان متحمل شده‌ایم. 

عبد ایمانی در ادامه سخنان خود افزود: در برنامه پنج ساله پنجم می بایست صد درصد زمین کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار می گرفت و برنامه ریزی های دولت برای برنامه ششم توسعه بیمه صددرصد دامهای کشور بر علیه انواع بیماری ها بود و بیمه اجباری دام راهکاری بسیار موثر و کارآمد برای حفاظت از دامها و جلوگیری از ضرر و زیان خسارت دیدگان است. به همین دلیل می بایست تمامی موانع و مشکلات پیش روی بیمه دامها در کشور و بخصوص در استان اردبیل برداشته شود.

وی ادامه داد: بیمه عوامل تولید همچون گلخانه ها نیز می بایست در اولویت و توجه جدی قرار گیرد وتمامی محصولات گلخانه ای و سازه های فلزی و سوله ها می بایست تحت پوشش بیمه قرارگیرند تا بدینوسیله امنیت تولید در این واحد ها حاکم باشد و بهره برداران به یکباره در اثر عوامل قهری از لحاظ اقتصادی دچار ضرر و زیانهای هنگفت و جبران ناپذیر قرار نگیرند . 

عبد ایمانی افزود: بیمه سردخانه ها و استخرهای پرورش ماهی ، سیستم های آبیاری و شبکه های آبیاری تماما می بایست تحت پوشش بیمه قرار گیرند تنها درا ین صورت است که می توانیم تولید پایدار توام با امنیت برای بهره برداران داشته  باشیم.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز