خبرگزاری کار ایران

روز جمعه ١٧ آذر ١۴٠٢؛

قطعه اول آزادراه شهید سلیمانی در کرج با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۶۶۰

قطعه نخست آزاد راه سردار شهید قاسم سلیمانی صبح جمعه با حضور رئیس جمهور در استان البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از البرز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، امروز جمعه در آغاز دومین سفر دولت مردمی به استان البرز از طرح احداث بزرگراه شمالی کرج و نیز پروژه پل بیلقان به عنوان بزرگ‌ترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات اجرای این طرح مطلع شد.

 این قطعه به طول ۷.۶ کیلومتر عظیمیه کرج را به شمال غرب این کلانشهر متصل می کند.

با گشایش این قطعه بخش زیادی از ترافیک شمال کلانشهر کرج روان سازی شده است.

 تکمیل قطعه نخست آزاد راه شهید سلیمانی در مدت زمان ۲۰ ماه به صورت جهادی انجام شده است.

عملیات احداث آزاد راه شمالی کرج که پس شهادت سردار دلها به نام این شهید والامقام مزین شد در تیرماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد و قرار بود سه سال بعد بهره برداری شود.

طول آزاد راه شهید سلیمانی ۱۸ کیلومتر است که آزاد راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد راه کرج – قزوین در غرب این کلانشهر متصل می کند.

با تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی ۴۰ درصد ترافیک استان البرز به این آزاد راه منتقل می شود.

این پروژه به علل مختلف مانند کمبود اعتبار و وجود املاک معارض سه سال با تعطیلی و رکود مواجه شد تا اینکه دولت سیزدهم و شورای ششم روی کار آمد.

پس از سفر فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان البرز اعتبار مورد نیاز تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد شد.

در این سفر ۳۵ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی تصویب شد و مابقی آنها توسط مدیریت شهری کرج پررداخت خواهد شد.

مرتفع ترین پل خاورمیانه به ارتفاع ۱۳۶ متر و به طول ۹۰۰ متر روی رودخانه کرج در این آزاد راه در حال ساخت است.

اکنون در مجموع آزاد راه شهید سلیمانی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به گفته مهرداد کیانی شهردار کرج این پروژه با حمایت دولت سیزدهم تا شهریورماه سال ۱۴۰۳ به طور کامل تکمیل و زیربار ترافیک می رود.

رئیس جمهور و هیات دولت که صبح امروز در راستای دور دوم سفرهای استانی وارد البرز شده و قرار است همزمان با سفر آیت الله رییسی ۵۶ طرح و پروژه عمرانی از جمله بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس بهره برداری شود.

افتتاح ۲۰ پروژه راهداری و حدود سه هزار واحد مسکونی از مهمترین پروژه های حوزه راه وشهرسازی است که امروز در البرز به بهره برداری می رسند.

وزرا و معاونان رییس جمهور همزمان با این سفر در شهرستان های تابعه البرز حضور یافته و ضمن افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدی به بررسی مشکلات و نیازها می پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز