خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث‌فرهنگی:

محوطه ازبکی به تنهایی شناسنامه تمدنی ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۵۶۷

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محوطه ازبکی را شناسنامه تمدنی ایران عنوان کرد و بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این محوطه تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از البرز، سید عزت‌الله ضرغامی در سفر به استان البرز در بازدید از محوطه ازبکی گفت: نیاز به طرح جامعی برای منطقه ازبکی با توجه به موقعیت ویژه آن است و در نظر گرفتن تمام نکات از جمله موقعیت جغرافیایی و راه‌ها برای طرح جامع مطالعاتی ازبکی ضروری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فراهم کردن شرایط بازدید گردشگران از محوطه ازبکی و استفاده از ظرفیت‌ گردشگری این محوطه تاریخی برای رونق گردشگری را ضروری عنوان کرد و گفت: در کنار تعریف طرح جامع برای آینده این محوطه لازم است نسبت به بازدید گردشگران از محوطه اقدام شود و از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی محوطه ازبکی استفاده شود.

ضرغامی با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های خدمات عمومی در محوطه ازبکی گفت: این محوطه اکنون نیز در ایام نوروز و تعطیلات مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. اما لازم است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود و نصب تأسیسات گردشگری با ملاحظات میراث‌فرهنگی صورت بگیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی افزود: سایت موزه از توانمندی‌های ما در زمینه میراث‌فرهنگی و گردشگری است. این محیط ظرفیت ایجاد سایت موزه را دارد، اما اینکه چه تأسیساتی ایجاد شود باید با در نظر گرفتن توانمندی‌ها در مورد آن تصمیم گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز