خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان:

بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۴۴۲

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری لرستان گفت: دولت بخشی از اعتبار دستگاه های اجرایی را به امر پژوهش اختصاص داده و آنها را ملزم کرده این مبلغ را برای امور پژوهشی هزینه کنند.

به گزارش ایلنا، علی جهانی در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر لرستان که به مناسبت هفته استانی پژوهش و فناوری در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد با بیان اینکه نیاز امروز جامعه پژوهش است، اظهار کرد: از سال های گذشته تاکنون نخبگان جامعه، اساتید و پژوهشگران درخصوص ارایه راهکارهای علمی و پژوهشی برای بیرون رفت جامعه از مشکلات، کمتر مطالبه گری داشته اند.

وی افزود: این طرح فرصت خوبی برای دستگاه هایی است که ماهیت پژوهشی دارند و انتظار می‌رود دانشگاه ها و دستگاه های دولتی در راستای رسیدن به اهداف خود در این زمینه پای کار بیایند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری لرستان ادامه داد: کارگروهی برای استان های زاگرس نشین در نظر گرفته شده و چنانچه طرح و برنامه ای در اینخصوص داشته باشیم می توانیم سهم استان خود را از دستگاه های کشوری و بودجه ها و اعتبارات ملی بگیریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه محصول نهایی علم و پژوهش باید به دست مردم برسد ، اظهار کرد : براساس آمار ۳۰ درصد اشتغال یک جامعه در بخش سلامت است و در این راستا حجم وام ها و تسهیلاتی که به سمت حوزه سلامت سرازیر می شود بسیار زیاد است.

بهرام دلفان بیان کرد: در هفته گذشته برای سه بیمارستان خصوصی و ۲ مرکز جراحی محدود تسهیلاتی اختصاص یافت تا بخش خصوصی در این زمینه فعال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به صدور طرح توسعه مناطق زاگرس نشین توسط رئیس جمهور تصریح کرد: اعضای قرارگاه این طرح لازم است که هیات علمی ها و کارآفرینان دانشگاهی باشند چراکه روش سابق استفاده از کارکنان ادارات به دلیل سکون حاکم بر آنها نتیجه بخش نخواهد بود.

وی با اشاره به خلا قوانین حقوقی مالکیت معنوی تصریح کرد: در این راستا وقتی دعواهایی درخصوص مالکیت معنوی چنین طرح هایی مطرح می شود قاضی واردی در این زمینه وجود ندارد که مالکیت آنها را تشخیص دهد در حالی که در سایر کشورها در کنار قاضی یک ضابط قضایی مالکیت معنوی هم وجود دارد و لازم است که این قوانین تدوین و تصویب شود.

دلفان عنوان کرد: باید نسبت به بین المللی سازی پژوهش و فناوری نیز اقدام شود چرا که لرستان قطب داروسازی کشور است و باید تا جایی که امکان دارد بر روی این مهم کار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز