خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

بیش از دو هزار پروانه ساختمانی در محلات بازآفرینی قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۷۶۶

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از صدور ۲ هزار و ۲۰۹ پروانه ساختمانی در محلات بازآفرینی استان قزوین در سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید علی هاشمی درباره طرح بازسازی بافت فرسوده شهری گفت: این طرح‌ها که در 4 گروه، بازآفرینی یک‌پارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع است انگیزه مناسبی برای مالکان و سرمایه‌گذاران برای مسکن سازی را فراهم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در ۸ ماهه سال‌جاری در شهر قزوین ۲۲۳ واحد، در شهر الوند ۱۵۵ واحد، در شهر بوئین زهرا ۶ واحد، در شهر آوج ۴ واحد، در شهر اسفرورین ۲ واحد، در شهر بیدستان و آبگرم هرکدام یک واحد پروانه صادر شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای افتتاح شده در سال‌روز آزادسازی خرمشهر ۳۲۶ واحد، در هفته دولت ۲۰۷ واحد و تعداد واحد‌های در دست ساخت یک‌هزار و 676 واحد است.

هاشمی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ درمجموع ۸۵۶ واحد، درسال ۱۴۰۱ تعداد ۹۶۱ واحد، در ۸ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۹۲ واحد پروانه در بافت‌های فرسوده در استان قزوین صادر شده است.

وی با اشاره به این که در طرح جهادی تبیین مشوق‌های نوسازی مسکن از تمامی ظرفیت‌های شهرداری‌ها در سطح محلات فرسوده باید استفاده شود، توضیح داد: در جلسه اخیر شورای عالی مسکن، بر کار جهادی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز