خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز مطرح کرد؛

ضرورت فراهم کردن فضای اشتغال در مناطق کم‌برخوردار شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۴۷۴

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز آمادگی دارد؛ تا با همکاری شهرداری‌های مناطق به ویژه مناطق کم‌برخوردار عرصه را برای ورود خیرین و ساخت چنین مراکزی مهیا کند.

به گزارش ایلنا، سیدعبدالرضا دستغیب در بازدید از مرکز خود اشتغالی بانوان حضرت فاطمه زهرا (ع)  به اهمیت حفظ کرامت انسانی به عنوان یکی از دروس اخلاقی اسلام اشاره کرد و بر توجه ویژه به حفظ کرامت انسانی بانوان سرزمین‌مان تاکید کرد.

وی گفت: این مرکز توسط یکی از خیرین ارجمند در دو طبقه ساخته شده که امکان اشتغال بانوان در منطقه کوشک‌میدان و مجاور آن را فراهم نموده و به نام حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام نامگذاری شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز  با بیان اینکه اشتغال، اعتماد به نفس انسان را افزایش می‌دهد؛ افتتاح چنین مراکزی را فرصتی برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار عنوان کرد تا با اعتماد به نفس بیشتر و آسودگی خاطر بتوانند از زحمات و دست‌رنج خود، مخارج زندگی‌شان را تامین کنند.

دستغیب با تاکید بر ضرورت اهدای ارزاق به نیازمندان در وضعیت اقتصادی امروز جامعه توسط خیرین نیکوکار، فراهم کردن فضای اشتغال در مناطق و محلات کم‌برخوردار با حمایت خیرین را بسیار مهمتر دانست و یادآور شد: شهردار منطقه ۵ نیز مرکز خوداشتغالی حضرت فاطمه زهرا(ع) را تنها مرکز خوداشتغالی بانوان سرپرست خانوار در این منطقه نام برد که از سال گذشته با حمایت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز به بهره‌برداری رسیده است.

رضا مسعودی ابراز امیدواری کرد تا این مراکز در دیگر مناطق محروم نیز ایجاد گردد تا بتوان بخشی از محرومیت‌های این مناطق را کاهش داد.

فعالیت ۱۰۰ بانوی سرپرست خانوار در مرکز خوداشتغالی

عضو شورای اسلامی شهر شیراز  نیز با اشاره به فعالیت ۱۰۰ بانوی سرپرست خانوار در این مرکز خوداشتغالی، این توفیق راحاصل تلاش شهرداری، شورای شهر، مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز و مجموعه سپاه عنوان کرد.

افسانه خواست‌خدایی گفت: با حمایت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان وام بدون بهره در اختیار این بانوان قرار گرفته است و حمایت از این بانوان و مرکز خوداشتغالی همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با نظر شورای شهر و شهرداری شیراز قرار است در دیگر مناطق ۱۱ گانه شیراز فضای کسب‌و‌کار و خوداشتغالی ایجاد گردد تا بتوان در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار و حمایت بانوان سرپرست خانوار این مناطق گام موثری برداشت.

خواست‌خدایی درخصوص ایجاد باغات مهربانو در دیگر مناطق شیراز گفت: در باغ مهربانوی منطقه ۱۱ شیراز، علاوه‌بر ایجاد فضای نشاط و تفریح‌، فضای اشتغال‌زایی نیز فراهم شده است که نمونه‌ی دیگر این باغ در منطقه ۸ شیراز نیز ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز