خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان:

هیچ اقدامی در آشوراده بر خلاف مسائل زیست محیطی نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۷۲۲

استاندار گلستان گفت: هیچ اقدامی در آشوراده بر خلاف مسائل زیست محیطی نخواهد بود و ما علاوه بر مسائل زیست محیطی به مسائل اجتماعی و سلامت هم توجه کرده و خواهیم کرد.

به گزارش ایلنای گلستان، علی‌محمد زنگانه در مراسم آغاز کاشت یک میلیارد درخت در گلستان اظهار کرد: کاشت درخت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هرچه در این راستا قدم برداریم کم است.

وی ادامه داد: یکی از فواید کاشت درخت و توسعه درختکاری حفظ منابع آب و خاک، پیشگیری از فرسایش خاک، پیشگیری از گسترش ریزگردها و کنترل سیلاب است.هر هکتار جنگل‌ کاری 500 تا 2500 متر مکعب آب را در خودش ذخیره می‌کند.

استاندار گلستان تاکید کرد: ما در شرق استان گلستان 35 تن در هکتار فرسایش خاک داریم که این موضوع نگران کننده‌ای است.یکی از آسیب‌های جدی در موضوع فرسایش خاک، ایجاد سیلاب‌ها و مشکلات منابع طبیعی، گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب جنگل‌ها است.

وی افزود: تمامی دهیاران مکلف هستند با موضوع ساخت و ساز غیرمجاز برخورد کنند و تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه خود را بلافاصله گزارش کنند. بر اساس قانون با هر دهیاری که در این مسیر کوتاهی کند برخورد قاطع خواهیم کرد.

وی گفت: لایروبی خلیج گرگان یکی از این مصوبات بود که خوشبختانه با اجرای این پروژه، امروز شاهد آبگیر شدن قابل توجه بخش اعظمی از سواحل در استان گلستان هستیم.اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده نیز یکی دیگر از این مصوبات است که بدون کوچکترین خللی این طرح اجرایی خواهد شد.

زنگانه گفت: این طرح تمامی مجوزهای لازم را اخذ کرده و طرح به صورت کامل در آشوراده اجرایی می‌شود. هیچ اقدامی در آشوراده بر خلاف مسائل زیست محیطی نخواهد بود و ما علاوه بر مسائل زیست محیطی به مسائل اجتماعی و سلامت هم توجه کرده و خواهیم کرد و هیچ اقدامی را در جزیره آشوراده بدون رعایت ضوابط زیست محیطی اجازه نخواهم داد اتفاق بیافتد.

استاندار گلستان گفت: آشوراده روستای هدف گردشگری است و دستور رئیس جمهور باید عملیاتی شود و انشاالله عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز